اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی:

دولت مکلف به‌ لیبل‌گذاری محصولات تراریخته برای آگاهی‌بخشی به‌ مصرف‌کنندگان شده است

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: دولت مکلف به‌ لیبل‌گذاری محصولات تراریخته برای آگاهی‌بخشی به‌ مصرف‌کنندگان شده است.

دولت مکلف به‌ لیبل‌گذاری محصولات تراریخته برای آگاهی‌بخشی به‌ مصرف‌کنندگان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، با حضور علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی افتتاح شد.

 رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در این زمینه گفت: این موسسه در راستای مأموریت خود نسبت به‌اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو در زمینه تشخیص محصولات تراریخته اقدام کرده است.

قدیر رجب‌زاده افزود: روند رو به‌رشد جمعیت در جهان، دغدغه امنیت غذایی را افزایش داده، در نتیجه دولت‌ها به‌دستکاری ژنتیکی برای تولید غذای بیشتر رو آورده‌اند و آمریکا، چین و استرالیا عمده تولیدکنندگان محصولات تراریخته در جهان محسوب می‌شوند.

وی در خصوص الزامات تشخیص محصولات تراریخته تاکید کرد: به‌علت نبود تضمین کافی برای ایمنی مواد غذایی تراریخته و از طرفی عدم تایید مضرات احتمالی مصرف این محصولات در مطالعات انجام شده، اجماع نظر در خصوص مزایا یا معایب مصرف این محصولات وجود نداشته و بر این اساس، دولت مکلف به‌لیبل‌گذاری محصولات تراریخته برای آگاهی‌بخشی به‌مصرف‌کنندگان شده است.

 رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه ایران واردکننده محصولات تراریخته به‌ویژه دانه های روغنی است، گفت: این آزمایشگاه با هدف تشخیص محصولات تراریخته و ارائه گزارش به سازمان‌های نظارتی به‌ عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول