اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

علی‌رغم توافق با ترامپ

تجارت در آمریکا برای شرکت های چینی ناممکن است

دو شرکت چینی« هواوی» و« زد تی ای» که به علت همکاری با ایران و کره شمالی از سوی دولت ترامپ تحریم شده بودند، پس از اخذ تعهدات لازم کماکان قادر به فعالیت تجاری در آمریکا نیستند.

تجارت در آمریکا برای شرکت های چینی ناممکن است

به گزارش خبرنگار حوزه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز،دو شرکت چینی« هواوی» و« زد تی ای» که به علت همکاری با ایران و کره شمالی از سوی دولت ترامپ تحریم شده بودند، پس از اخذ تعهدات لازم کماکان قادر به فعالیت تجاری در آمریکا نیستند.

شرکت چینی «زد تی ای» بعد از محکوم شدن توسط دولت ترامپ با پرداخت جریمه موافقت کرد تا بتواند مجددا در بازار ایالات متحده فعالیت کند، اما هنوز تغییری در وضعیت این شرکت ایجاد نشده است.

کاخ سفید پیش از این مدعی شده بود که گوشی ها، روترها و دیگر محصولات تولیدی این دو شرکت راه را برای جاسوسی دولت چین در داخل ایالات متحده هموار می‌کند و تحلیل‌گران می گویند علیرغم توافق ظاهری دو طرف، فرصت فعالیت بسیار محدود و اندکی برای «زد تی ای» و «هواوی» در داخل خاک آمریکا و به خصوص با دولت این کشور وجود دارد.

دولت آمریکا کماکان شرکت های تجاری خود را برای عدم همکاری و خرید نکردن از زد تی ای و هواوی تحت فشار می گذارد. چهار سناتور دموکرات و جمهوری خواه نیز از توافق دولت ترامپ با طرف های چینی انتقاد کرده اند و احتمالا به زودی طرحی را برای ممنوع شدن خرید محصولات زد تی ای و هواوی توسط دولت ایالات متحده ارائه خواهند کرد.

این سناتورها معتقدند که هواوی و زد تی ای تهدیدی جدی برای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا محسوب می شوند، زیرا ارتباطاتی مستقیم با دولت چین و حزب کمونیست آن دارند. این در حالی است که هیچ سند و مدرکی که اثبات کننده ادعاهای دولت و سناتورهای امریکایی باشد، وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول