اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گروههای توان خواه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

بحران مالی در انتظار صندوق‌‌های بازنشستگی/ افزایش ۴درصدی جمعیت میانسال

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وقتی جمعیت پیر شود در دهه های آینده با بحران پیری روبه رو خواهیم بود که به تبع آن هزینه های نگهداری، مراقبت، درمان و دارو افزایش پیدا می کند.

بحران مالی در انتظار صندوق‌‌های بازنشستگی/ افزایش ۴درصدی جمعیت میانسال

به گزارش خبرگزاری فارس، احسان قاضی زاده هاشمی در یک برنامه رادیویی با موضوع «جمعیت»، با بیان اینکه افزایش نرخ جمعیت در دهه های مختلف از یک روند تعادلی خاصی پیروی نکرده است، گفت: فرزندانی که در اوج افزایش نرخ رشد جمعیت در دهه 60 بودند، امروز به سن اشتغال رسیده اند و جمعیت جوان کشور که در آمار سال 1390 به 33,4 رسیده بود، در آمار سال 95 به 29.4 رسیده است که نشان می دهد بیش از 4 درصدبه جمعیت میانسال اضافه شده است.

وی با اشاره به پیر شدن جمعیت گفت: وقتی جمعیت پیر شود در دهه های آینده با بحران پیری روبه رو خواهیم بود که به تبع آن هزینه های نگهداری، مراقبت، درمان و دارو افزایش پیدا می کند و اثر دیگر بحران پیری، کاهش نرخ باروری برای جمعیت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به نرخ باروری با سطح جایگزینی اشاره کرد و افزود: نرخ باروری باید به گونه ای باشد که سطح فعلی را حفظ کند. با توجه به اینکه جمعیت متولدین دهه 60 باید سطح جایگزین خودشان را ایجاد کنند؛ اما پیش بینی می شود این سطح جایگزینی در ده سال آینده به 1,8 کاهش پیدا کند.

وی به اثرات مختلف پیر شدن جمعیت اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث می شود صندوق های بازنشستگی دچار بحران مالی و اقتصادی شوند؛ زیرا غالب کشور را باید از طریق صندوق های بازنشستگی اداره کنیم که در کنار مشکلات تامین منابع مالی بهداشت و درمان، مسائل زیادی را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول