اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در آستانه روز قدس

وبسایت یمنی: روز جهانی قدس مسیر رسیدن به آزادی است

یک وبسایت یمنی نوشت: تدبیر امام خمینی در انتخاب روز جهانی قدس برخاسته از دیدگاه حکیمانه و قرآنی او بود که توانست با تامل در حال و مطالعه گذشته از حوادث آینده خبر بدهد.

وبسایت یمنی: روز جهانی قدس مسیر رسیدن به آزادی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبسایت «انصار الله»، در یادداشتی با عنوان « روز جهانی قدس مسیر رسیدن به آزادی است»، تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس را تحسین کرد.

در این یادداشت آمده است: بیت المقدس بیش از شش دهه است که زیر یوغ اشغالگران صهیونیستم قرار گرفته و مردم آن توسط چپاولگران در معرض انواع شکنجه‌ها، قتل و جنایات قرار دارند و چند دهه است که فلسطینیان شاهد شهرک سازی، قتل، آوارگی، اسارت یا ربوده شدن توسط اشغالگران با توطئه حکام و رهبران و شاهان عربی است که به آغوش غربی‌ها رفته و استقلال میهن و تصمیم‌‌گیری‌های سیاسی خود را فروختند.

اعراب افسار خود را به دست آمریکا دادند و آمریکا آنها را به نگهبانی از رژیم غاصب صهیونیستی برگزید به گونه‌ای که عرب‌ها پلیسی شدند که هر گونه آزادی و مبارزه و مقاومتی برای دفاع از آرمان‌های فلسطینی و آزادسازی قدس از چنگال تروریست‌های صهیونیست را سرکوب می‌کنند.

صهیونیست‌ها در تجاوز وحشیانه خود به مردم فهیم و با ایمان فلسطینی، کشتار و جنایت علیه آنها انواع سلاح‌های مرگبار و بیولوژیک را به کار گرفتند آن هم در شرایط محاصره سختی که رنج و آلام آنها را صد چندان کرده است.

باید گفت، از مهم‌ترین ابزارهای دشمن در جنگ ابزار تفرقه افکنی با عناوین مختلف بوده است و در این راه پادشاهان عرب و رسانه‌هایشان را به خدمت گرفتند و ارتش‌های آنها را هم که برای دفاع از ملت‌های تحت ظلم آنهاست تا از شرافت و مقدرات و مقدساتشان دفاع کنند تحت تصرف خود گرفتند تا هر گونه بخواهند رفتار کنند، به گونه ای که حاکمان را با نقشه فرقه گرایی به جان ملت‌ها انداختند و سال به سال شکاف بین مردم بیشتر و اوضاعشان بدتر و وخیم تر شد.

از همین رو بود که نخستین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف هم، پس از اینکه برادران یوسف آن را از سر مکر در جنگلی تاریک و وحشتناک رها کردند تا شکار خوک‌های ملعون و بی رحم شود مردمش در گوشه و کنار دنیا آواره شدند و قدس و مساله فلسطین در وجدان آزادگان دنیا قرار گرفت.

دشمنان از طریق مزدوران خود در داخل رژیم‌های حاکم عرب نتوانستند جایگزینی برای دشمن اسرائیلی خلق کنند با وجود اینکه نقشه آمریکا به صورت مقطعی و تا حدودی از طریق طرح‌های طائفه‌ای و با بوق‌های رسانه ای وهابیت که هم ردیف صهیونیست‌ها هستند در کشاندن برخی از جامعه عرب به مبارزه با غیر رژیم غاصب اسرائیل موفق بود اما نبض جامعه عربی و اسلامی به مدد نخبگان و رهبران آزادی خواه مدافع قدس همچنان تپنده است تا مساله فلسطین و مبارزه با دشمن صهیونیستی برای آزادی قدس در راس پروژه نهضت برای رسیدن به آزادی باقی بماند.

اوضاع فاجعه بار و دردناک امروز یمن، ملت آزاده آن را از دلواپسی در قبال اوضاع مسجد الاقصی بازنداشته است، مسجد الاقصی همچنان در رأس اصول و آرمان‌های دینی و قرآنی ملت یمن جای دارد از همین رو با بزرگداشت روز جهانی قدس که موجب نگرانی صهیونیست‌هاست موضع جدی و صادقانه و اراده شکست ناپذیر خود را ثابت کرده و پیامی را به اسرائیلی‌ها مخابره کننده که خودشان معنایش را به خوبی درک می‌کنند.

این بدیهی است که دشمن از طریق ابزار، بوق‌های رسانه ای و فتواهای وهابیت قصد ناکام گذاشتن و مقابله با برگزاری روز جهانی قدس را دارد چون کاملا به این موضوع واقف است که روز جهانی قدس متعلق به یک حزب یا مذهبی خاص نیست بلکه یک روز عربی و اسلامی است روزی است که دنیا یهودی سازی قدس و مصادره حقوق فلسطینیان را محکوم می‌کند روزی که به دشمن نشان می‌دهد که مردمی هوشیار وجود دارند که نمی‌شود آنها را با نقشه‌های گمراه کننده و ایجاد هرج و مرج های خلاق فریب داده و از مبارزه اصلی و واقعی با اشغالگران صهیونیست منحرف کرد.

بزرگداشت روز جهانی قدس مشعل بیداری است و امید را به دل‌ها بازمی‌گرداند چون قدس در قلب‌های ما زنده است بنابراین برپایی این مناسبت بزرگ باید مورد اهتمام کامل قرار گیرد تا دیدگاه درست مقابله با شهرک نشینان صهیونیست و اربابان آنها در منطقه را نشان دهد چرا که فلسطین سرزمین عربی است و قدس از مقدسات اسلامی است و بر هر مسلمانی که به مسلمان بودن خود افتخار می‌کند واجب است که با حضور و همکاری خود با برپایی مناسبت‌های روز جهانی قدس به این مسئولیت خطیر خود عمل کند چرا که این مناسبت وجه مشترک بین همه مسلمانان و از مهم‌ترین اصول اتحاذ عربی-اسلامی است و نخبگان هم باید از این مناسبت برای تنظیم و بازگرداندن قطب نمای مسلمانان به سمت دشمن واقعی یعنی یهودیان صهیونیست استفاده کنند.

شهید حسین بن بدر الدین الحوثی نیز حامی یادمان و میراث به جا مانده از امام خمینی (ره) درباره بزرگداشت روز جهانی قدس بود روزی که در آن ملت‌های اسلامی با مشت‌های گره کرده فریاد حمایت از قدس در مواجهه با خطر یهودیان و تعرض پلید آنها به صحن های مسجد الاقصی سر می‌دهند چرا که بر مبنای فرمایش پروردگار در قرآن کریم است.

این شهید در یک سخنرانی خود در روز جهانی قدس تاکید کرد: « امام خمینی (ره) که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس معرفی کرد فردی است که از دیدگاه‌هایی درست برخوردار است او با تامل در حال و عبرت از گذشته توانست از بسیاری از حوادث آینده خبر بدهد این دیدگاه درست را امام خمینی از کجا گرفته بود؟ از قرآن کریم که بسیار از یهودیان سخن گفته است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول