اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

امروز در بازارهای جهانی

قیمت نفت با کاهش تولید ونزوئلا افزایش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تأثیر کاهش ونزوئلا افزایش یافت اما بالا رفتن تولید نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت شد.

قیمت نفت با کاهش تولید ونزوئلا افزایش یافت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، تجار نفت اعلام کردند امروز قیمت نفت با تداوم کاهش صادرات ونزوئلا افزایش یافت، اما افزایش تولید نفت آمریکا مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت شد. 

براساس این گزارش،‌امروز قیمت نفت برنت ۵۳ سنت افزایش یافت و بشکه‌ای ۷۵ دلار و ۸۹ سنت به فروش رفت. 

نفت وست‌تگزاس آمریکا هم با رشد ۲۹ سنتی به قیمت ۶۵ دلار و ۲ سنت معامله شد. 

قیمت بنزین هم ۱.۷۱ دلار بالا رفت و گالنی ۲۰۸ دلار و ۷۱ سنت عرضه شد. 

رویترز می‌نویسد ونزوئلا به عنوان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت همچنان در تلاش است تا تولید خود را حداقل به سقف تعیین‌شده از سوی اوپک برساند این در حالی است که ده‌ها تانکر در انتظار بارگیری نفت خام در این کشور هستند، اما کاهش تولید این کشور این امکان  را نمی‌دهد.

«بروس‌شو» تحلیلگر نفت در هایتونگ فیوچرز گفت: «کاهش عرضه نفت ونزوئلا بیش از مقداری است که پیش از این تصور می‌شد، به طوری که افزایش تولید نفت آمریکا هم نخواهد توانست تا شکاف عرضه ایجاد شده توسط ونزوئلا و ایران را جبران کند.»

مشکلات عرضه نفت ونزوئلا در حالی اتفاق می‌افتد که کشورهای عضو اوپک که پیش از این طرح کاهش تولید نفت را از سال ۲۰۱۷ برای افزایش قیمت نفت اجرا می‌کنند صورت می‌گیرد. 

عراق یکی از اعضای اوپک در این زمینه گفته است که افزایش تولید نفت هنوز از سوی اوپکی‌ها در دستور کار نیست، چرا که بازار نفت در حالت پایدار است و قیمت هم مناسب است. اظهارات مقامات عراقی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این آمریکا از کشورهای اوپک همچنین عربستان درخواست کرده بود تا تولید نفت خود را افزایش دهند. 

البته در خارج از اعضای اوپک نشانه‌هایی از افزایش تولید نفت در آمریکا وجود دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول