اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

در رشته سخنوری

رتبه برتر مسابقات پرسش مهر به نوجوان دارابی رسید/ حسینی: فن بیان مناسب ضامن موفقیت‌های اجتماعی است

نوجوان هنرمند دارابی که در مسابقات پرسش مهر مقام سوم رشته سخنوری را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، فن بیان را مهارتی مهم در عرصه موفقیت‌های اجتماعی می‌داند.

رتبه برتر مسابقات پرسش مهر به نوجوان دارابی رسید/ حسینی: فن بیان مناسب  ضامن موفقیت‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، پگاه حسینی نوجوان 16 ساله دارابی به‌تازگی موفق به کسب رتبه سوم کشور در رشته سخنوری مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری شده است.

وی که علاقه‌مند و مستعد در عرصه هنرهای نمایشی بوده سال گذشته در جشنواره هنرهای نمایشی برگزیده‌شده است. پگاه حسینی جشنواره هنرهای نمایشی را جرقه ورود به حرفه سخنوری می‌داند و استعدادیابی او در حیطه بازیگری و سخنوری نیز از همین برنامه هنری آغازشده است.

این نوجوان هنرمند که در بهمن‌ماه 1380 در داراب متولدشده است، نخستین بار در سن 12 سالگی با نگارش داستان «خدا صدایم را می‌شنود» در مسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزیده شد و اکنون نیز با این کانون همکاری مستمر دارد.

اما فعالیت جدی خود را سال گذشته آغاز کرد و تاکنون موفقیت‌هایی در جشنواره مختلف کسب کرده است.

کسب مقام نخست بهترین بازیگر در جشنواره دانش‌آموزی در سطح استان فارس، مقام اول تئاتر صحنه‌ای مسابقات دانش‌آموزی شهرستان داراب، کسب مقام اول نمایشنامه خوانی در داراب، کسب مقام سوم نمایشنامه خوانی در استان فارس، مقام دوم جشنواره سرود  هنرهای آوایی، برگزیده جشنواره رضوی در رشته کتاب سازی، حضور و فعالیت در انجمن‌های ادبی با نگارش داستان، فعالیت در آموزشگاه هنری سیمرغ داراب به‌عنوان کمک‌مربی سخنوری، همکاری با کانون پرورش فکری استان فارس، شرکت در جشنواره‌های هنری دانش‌آموزی همچنین اجراهای متعدد در جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان داراب بخشی از فعالیت‌های این نوجوان دارابی است.

این هنرمند دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: افرادی که استعداد سخنوری دارند در عرصه‌های اجتماعی موفق‌تر از سایرین عمل می‌کنند و این موفقیت را مدیون فن بیان قوی خود هستند.

پگاه حسینی ادامه داد: حتی اگر به‌صورت حرفه‌ای کار سخنوری و اجرا را ادامه ندهند بازهم در ارتباطات اجتماعی و فرهنگی، فن بیان برای آن‌ها یک امتیاز محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: فراخوان مسابقات پرسش مهر اواسط آذر سال گذشته اعلام شد و از طریق دبیرستان شاهد-محل تحصیلم- در جریان این فراخوان قرار گرفتم.

این نوجوان دارابی خاطرنشان کرد: در این مسابقه رئیس‌جمهور چند سؤال مطرح کرده بود که علاقه‌مندان به موضوعات هنری می‌توانستند با پاسخگویی به این سؤالات در مسابقه شرکت کنند و من که در برنامه‌های هنری فعالیت می‌کردم تصمیم گرفتم با شرکت در این مسابقه خود را محک بزنم.

حسینی با اشاره به چگونگی استعدادیابی و آغاز فعالیت خود در عرصه هنر گفت: سال گذشته خلیل بردباریان -مدیر انجمن هنرهای نمایشی داراب- که برای جشنواره تئاتر به دنبال بازیگر بود به دبیرستان شاهد آمد و از تعدادی از دانش آموزان علاقه‌مند تست گرفت.

وی اضافه کرد: من که در تست بازیگری قبول‌شده بودم، در جشنواره شرکت کرده و برگزیده شدم و سپس از این طریق به حرفه سخنوری و اجرا متمایل شدم.

این نوجوان هنرمند اظهار داشت: به دلیل حجم سنگین دروس و مطالعه آن‌ها نمی‌توانم برای شرکت در جشنواره‌های سخنوری به تهران بروم البته پس از موفقیت در مسابقه پرسش مهر از دفتر ریاست جمهوری برای حضور در مراسم تجلیل دعوت شدم که این مراسم تیرماه جاری برگزار می‌شود.

حسینی علاقه و پشتکار را برای موفقیت در هر عرصه‌ای لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: برای فعالیت در هر رشته‌ای علاقه و استعداد حرف اول را می‌زند و در کنار آن پشتکار نیز باید وجود داشته باشد چراکه پشتکار، مسیر موفقیت استعداد را تضمین می‌کند.

وی بیان  کرد: آموزشگاه هنری سیمرغ سکوی پرتاب من در حیطه سخنوری بود و در حال حاضر به‌عنوان کمک‌مربی با این آموزشگاه همکاری می‌کنم.

حسینی گفت: سعید عابدی -مدیر آموزشگاه- و خلیل بردباریان-مدیر انجمن هنرهای نمایشی- پشتیبان و مشوق من هستند و موفقیت خود را مدیون تلاش آن‌ها هستم همچنین از مدیر آموزش‌وپرورش داراب که برای امور فرهنگی و هنری اهمیت خاصی قائل است، قدردانی می‌کنم.

مصاحبه از سمیه انصاری‌فرد

انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول