اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وال‌استریت‌ژورنال:

آمریکا درخواست امارات برای کمک جهت تصرف «الحدیده» را بررسی می‌کند

یک روزنامه آمریکایی بامداد دوشنبه گزارش داده دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور در حال ارزیابی درخواست امارات متحده عربی است که خواستار حمایت مستقیم آمریکا برای تصرف یکی از بنادر یمن شده است.

آمریکا درخواست امارات برای کمک جهت تصرف «الحدیده» را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی بامداد دوشنبه گزارش داده دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور در حال ارزیابی درخواست امارات متحده عربی است که خواستار حمایت مستقیم آمریکا برای «تصرف بندر الحدیده» را بررسی می‌کند. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته «مایک پامپئو»، وزیر خارجه ترامپ خواستار ارزیابی فوری درخواست امارات متحده عربی برای کمک به ائتلاف تحت رهبری رژیم عربستان سعودی جهت تصرف بندر الحدیده شده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جدیدترین دستاوردهای نبرد در «الحدیده»، روز شنبه یک گردان متجاوز را به طور کامل از پای درآوردند و یک بالگرد آپاچی ائتلاف سعودی را نیز در ساحل غربی سرنگون کردند. 

 نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، روز جمعه هم برای جلوگیری از اشغال استان «الحدیده» و توقف پیشروی‌های نیروهای ائتلاف سعودی به سمت این استان یک عملیات ویژه علیه نیروهای متجاوز به ساحل غربی انجام دادند و خسارات زیادی به آنها وارد کردند.

مقامات آمریکایی می‌گویند،‌مقامات امارات متحده عربی و عربستان سعودی به آمریکا اطمینان داده‌اند تا زمانیکه از حمایت‌های واشنگتن بهره‌مند نشده‌اند، بندر الحدیده را تصرف نمی‌کنند.

با اینحال وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت، نگرانی‌های زیادی در دولت ترامپ در خصوص این موضوع وجود دارد که درگیری‌ها در اطراف شهر الحدیده از کنترل خارج شود.

یکی از مقامات ارشد آمریکا می‌گوید: «ما همچنان نگرانی‌های زیادی درباره عملیات الحدیده داریم. ما 100 درصد اطمینان نداریم که حتی اگر ائتلاف حمله‌ای را انجام دهد، بتوانند با دقت این حمله را انجام دهند و از (وقوع) یک حادثه فاجعه‌بار جلوگیری شود».

یک مقام عرب گفته است، آمریکا و ائتلاف تحت رهبری ریاض توافق کرده‌اند که نیروهای اماراتی که ناظر بر عملیات نظامی هستند، در آینده‌ای نزدیک وارد بندر الحدیده نشوند تا «مارتین گریفیتس» نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن بتواند تلاش‌های دیپلماتیک خود برای پایان دادن به جنگ یمن را آغاز کند.

کارشناسان ارشد یمن در دولت آمریکا قرار است روز دوشنبه (امروز) جلسه‌ای را برای بررسی اقداماتی که می‌توانند انجام دهند، برگزار کنند. عربستان و امارات مدتهاست که به دنبال جلب حمایت آمریکا برای انجام عملیات در الحدیده هستند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال 2016، فروش بمب‌های هوشمند به عربستان سعودی را متوقف کرد ولی دولت جدید به محض روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، چنین محدودیت‌هایی را لغو کرد و مقامات آمریکایی به دنبال جلب حمایت کنگره برای فروش یان تسلیحات جدید به عربستان و امارات متحده عربی هستند.

حمایت دولت ترامپ از ائتلاف تحت رهبری ریاض در یمن در حالی است که بنا بر برآوردهای سازمان ملل، حملات ائتلاف ریاض تاکنون بیش از چهار هزار غیرنظامی یمن را به کام مرگ کشانده است.

بر اساس این گزارش، گریفیتس قرار است ظرف دو هفته آینده، پینشهاد خود در خصوص احیای مذاکرات صلح یمن را به شورای امنیت ارائه کند و آشکارا هشدار داده است که حمله به الحدیده «صلح را از میز مذاکرات خارج می‌کند».

وی اینگونه گفت: «ما همگی در خصوص پیامدهای احتمالی انسانی درگیری الحدیده نگران هستیم».

انتهای پیام/ M

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول