اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

یادداشت مهمان/

سازمان محیط زیست، بنگاه کاریابی نور چشمی‌ها

یکی از فارغ التحصیلان معترض به آزمون استخدامی سازمان محیط زیست در یادداشتی اظهار داشت: سازمان محیط زیست تبدیل به مکانی برای استخدام بی‌ضابطه و با رابطه شده است. این موضوع تنها به استخدام رسمی بازنمی‌گردد و شامل افرادی که به صورت قرادادی وارد این سازمان دولتی شده‌اند، هم می‌شود.

سازمان محیط زیست، بنگاه کاریابی نور چشمی‌ها

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس: قادر رحمان زاده یکی از معترضان به نحوه برگزاری آزمون استخدامی سازمان محیط زیست در یادداشتی که به خبرگزاری فارس ارسال کرده، نوشته است:

«سازمان محیط زیست تبدیل به مکانی برای استخدام بی‌ضابطه و با رابطه شده است. این موضوع تنها به استخدام رسمی بازنمی‌گردد و شامل افرادی که به صورت قرادادی وارد این سازمان دولتی شده‌اند، هم می‌شود. یک یادآوری از نحوه استخدام در این سازمان در زمان ریاست معصومه ابتکار این قضیه را روشن می‌کند.

در زمان ریاست ابتکاردر سازمان محیط زیست و در جریان یکی از تجمعات کارکنان این سازمان موضوعاتی از جمله وضعیت معیشتی کارکنان، تبعیض در میان مدیران و کارکنان و اقدامات غیرقانونی مسئولان سازمان مورد اعتراض قرار گرفت. یکی از موضوعاتی که در این تجمع به آن اشاره شد بحث استخدام‌های غیرقانونی این سازمان بود.

ماجرا از این قرار بود که در شرایطی که سایر کارکنان سازمان محیط زیست هنوز افزایش حقوق قانونی خود را دریافت نکرده‌ بودند، عده‌ای با رانت ویژه در این سازمان به استخدام درآمده‌اند. این موضوع از سوی معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تکذیب شد، اما کارکنان معترض در نامه‌ای که به کمیسیون اصل90 ارسال کردند اسامی رانت‌خواران نورچشمی‌ها را اعلام کردند تا از سوی مراجع ذی‌صلاح مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

نکته قابل تأمل در فهرست اسامی استخدام‌شدگان، شباهت میان نام خانوادگی برخی کارکنان سازمان محیط زیست و افرادی است که در دوره ریاست ابتکار به استخدام سازمان محیط زیست درآمده‌اند.

برخی از این اسامی عبارت است از: سارا ت. لیسانس کشاورزی گرایش آب و خاک (فرزند معاون امور اداری وقت سازمان)، سهند د. لیسانس منابع طبیعی (فرزند معاون محیط زیست طبیعی وقت سازمان محیط زیست)، سیامک ن. فوق دیپلم روابط عمومی (از فرزندان یکی از بازنشستگان)، نرجس خ. لیسانس زیست‌شناسی (فرزند مشاور ابتکار)، رضا ا. لیسانس مهندسی فناوری اطلاعات (فرزند مسئول دفتر رئیس مرکز بودجه و تحولات اداری) و ....

این موضوع در روزنامه کیهان و برخی مجلات تخصصی محیط زیست چاپ و پیگیری شد ولی به جایی نرسید تا به امروز که نزدیک یک دهه از آن ماجرا می‌گذرد و کلانتری یک رویه استخدامی جنجالی‌تر را در پیش گرفته  که احتمال اینکه اسامی از پیش تعیین شده و فامیلی‌های آشنا در آنها باشد باز هم زیاد دور از انتظار نیست.

قادر رحمان زاده، کارشناس محیط زیست»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول