اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرعامل ستاد دیه گلستان خبر داد

آزادی 347 زندانی جرائم مالی غیرعمد در استان گلستان

مدیرعامل ستاد دیه استان گلستان از آزادی 347 زندانی جرائم مالی غیر عمد در استان گلستان در طی سال گذشته خبر داد.

آزادی 347 زندانی جرائم مالی غیرعمد در استان گلستان

حسین وسکوئی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس، در حاشیه جشن گلریزان آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه ستاد دیه در کشورمان در سال 1369 و به ابتکار و پیشنهاد شهید لاجوردی تاسیس و شروع به کار کرد، اظهار کرد: این ستاد از همان ابتدا با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که در اثر تصادف، نفقه، مهریه، حوادث کارگاهی و محکومین مالی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه سیر مراحل اقدام در این ستاد به این صورت است که ابتدا مددکاران برای دریافت رضایت شاکیان اقدام می‌کنند، افزود: در مرحله بعدی پرونده‌ها در ستاد دیه بررسی و پس از تحقیق و تفحص افراد برای دریافت کمک در لیست ارائه شده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل ستاد دیه استان گلستان با تاکید بر اینکه در سال گذشته مددکاران این ستاد در استان مبلغی بالغ بر 21 میلیارد و 800 میلیون تومان از شاکیان پرونده‌های جرائم غیر عمد رضایت گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: پس از این کسب رضایت افراد دارای صلاحیت در لیست دریافت کمک قرار گرفته‌اند.

وسکوئی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان وام برای پرداخت جریمه و بدهکاری به محکومین مالی جرائم غیر عمد اعطا شده است، گفت: به 305 نفر از افراد نیز در استان گلستان وام بلاعوض اعطا شده است که مبلغ آن بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

وی از آزادسازی 42 نفر از محکومان مالی جرائم غیر عمد در استان گلستان توسط برنامه تلویزیونی ماه عسل در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: با این احتساب مجموعه 347 نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد در سال گذشته آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان گلستان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 410 نفر در لیست دریافت کمک از خیرین و نیکوکاران برای آزادسازی هستند، تاکید کرد: از این تعداد 83 نفر در شهرستان گنبدکاووس حضور دارند و امیدواریم که با کمک‌هایی که خیرین این شهرستان انجام می‌دهند، آزاد شوند.

وسکوئی با تاکید بر اینکه برای آزادی این 410 نفر نیازمند مبلغی بالغ بر 6 میلیارد و 700 میلیون تومان هستیم، تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم در آستانه عید سعید فطر با کمک خیرین و نیکوکاران این عزیزان را به کانون گرم خانواده بازگردانیم.

وی با تقدیر از خیرین و نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس به پاس همکاری و همراهی همیشگی خود با ستاد دیه استان گلستان، اظهار کرد: خیرین و نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس در طول سال‌های گذشته نیز از جمله خیرینی بوده‌اند که بیشترین کمک‌ها را برای آزادی محکومین و زندانیان جرائم مالی غیر عمد بوده‌اند.

گفتنی است در انتهای اردیبهشت ماه سال جاری نیز در گنبدکاووس جشن بزرگ «نسیم مهر» برای حمایت از خانواده زندانیان برگزار شد که در این مراسم بالغ بر 900 میلیون ریال کمک از سوی خیرین و نیکوکاران جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول