اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

۳۸ درصد از ثبت نام کنندگان در جشنواره قرآن و عترت امسال را دانشجویان تشکیل می‌دهند

۳۸ درصد از ثبت نام‌کنندگان در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

۳۸ درصد از ثبت نام کنندگان در جشنواره قرآن و عترت امسال را دانشجویان تشکیل می‌دهند

به‌گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس؛ درحالی که به روزهای پایانی ثبت نام جشنواره قرآن و عترت نزدیک می‌شویم، تاکنون ۶۳ هزار و ۶۸۳ نفر از دانشگاهیان وزارت بهداشت با ورود به سامانه حضور خود را در جشنواره بیست و سوم اعلام کرده‌اند که از میان این تعداد ۳۷ هزار و ۵۴۳ نفر جزو کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

ضمن اینکه بر اساس آمار دبیرخانه مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، حدود ۴ درصد از اساتید و اعضای هیات علمی امسال در جشنواره قرآن و عترت ثبت نام کرده‌اند و به عبارتی تاکنون یک‌هزار و ۹۲۵ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی حضور خود را در این رویداد بزرگ قرآنی قطعی کرده‌اند.

پیش بینی می‌شود تا پایان زمان مهلت ثبت نام جشنواره، میزان ثبت نام کنندگان به مرز ۶۴ هزار نفر برسد که این رقم رکورد تازه‌ای است که تاکنون در هیچ یک از ادوار گذشته محقق نشده است و یکی از خصوصیات بارز این دوره از جشنواره، مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی وزارت علوم از این جشنواره است.

بیست و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت که امسال مرحله نهایی آن طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مجتمع تفریحی و آموزشی زیباکنار برگزار می‌شود، در شش بخش آوایی، معارف قرآنی و سیره معصومین(ع)، بخش پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی در سه رده اساتید و اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان برگزار خواهد شد.

برای سهولت در امر ثبت نام، امسال یکی از اقداماتی که انجام شده، ثبت نام شرکت‌کنندگان برای  اولین بار از طریق موبایل و تبلت بود. ضمن اینکه امسال خیلی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ثبت‌نام شرکت‌کنندگان خود را از طریق سامانه قرآنی خود انجام دادند.

بر اساس اعلام مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت، جمع آوری آثار بخش‌های غیرحضوری بیست و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تا اواخر تیرماه امسال اعلام شده است.

گفتنی است یکی از ویژگی‌های بارز برگزاری این جشنواره قرآنی که این دوره از جشنواره را نسبت به ادوار گذشته متمایز کرده است، استقبال فزاینده و چشمگیر اعضای هیات علمی، اساتید دانشگاه و روسای مراکز درمانی و بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین رؤسا ، معاونان فرهنگی و دانشجویی و مدیران فرهنگی این دانشگاه‌هاست که قطعا حضور این عزیزان به عنوان متولیان سلامت کشور در جشنواره قرآن و عترت، جدا از بحث برگزاری مسابقات و گرفتن رتبه، تاثیر  بسزایی در اعتباربخشی به جشنواره قرآن وعترت می‌گذارد و باعث می‌شود دانشجویان به عنوان آینده‌سازان نظام سلامت کشور، علاوه بر کسب علم و تحصیل در فضاهای دانشگاهی، با مشارکت در جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی، با این کتاب آسمانی بیشتر انس بگیرند و یکی از اهداف اصلی مرکز قرآن وعترت وزارت بهداشت در برگزاری منظم و همه ساله جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان، ایجاد انگیزه برای مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های قرآنی و جلوگیری از مهجوریت قرآن است که خوشبختانه در این امر مهم، مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت طی سال‌های گذشته توانسته است به اهداف مدنظر برسد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول