اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از سهم‌خواهی نماینده مجلس از ورزش و جوانان:

دخالت آقای نماینده، مدیرکل را به مرز استعفا کشاند/ مخالفت مدیرکل برای انتصاب یک معاون با دو سال سابقه

دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات دستگاه‌های اجرایی پس از تذکر امام جمعه شهرکرد همچنان ادامه دارد و اینبار مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در خصوص این فشارها واکنش نشان داد.

دخالت آقای نماینده، مدیرکل را به مرز استعفا کشاند/ مخالفت مدیرکل برای انتصاب یک معاون با دو سال سابقه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قوه مقننه به دو بخش مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی تقسیم می‌شود، وظیفه قوه مقننه تهیه و تصویب قوانین عمومی کشور است، در واقع قوانین مورد نیاز کشور توسط نمایندگان منتخب مردم تهیه و تصویب می‌شوند.

شواری نگهبان نیز وظیفه نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی و تطبیق آن‌ها با قانون اساسی و قانون شرع را دارد.

از طرف دیگر قوه مجریه یا همان دولت است که اقدامات اجرایی همچون ساخت راه‌های مواصلاتی، استخدام و چیدمان بدنه دولت، راه‌اندازی یا احداث واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال، ساخت بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی  و .... را بر عهده دارد، در واقع قوه اجرایی وظیفه اجرای قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد.

برخی از کاندیداهایی که قصد ورود به مجلس به عنوان وکلای ملت را دارند در زمان انتخابات از هیچ قول و وعده‌ایی بدون در نظر گرفتن وظیفه یک نماینده مجلس دریغ نمی‌کنند، وعده‌هایی که شامل ساخت راه‌های مواصلاتی، ایجاد اشتغال در حوزه انتخابیه، چینش مدیران میانی و... می‌شوند، مواردی که هیچ کدام در حوزه وظایف یک نماینده مجلس نمی‌گنجد.

 

تحریک مردم در خصوص نحوه تقسیمات کشوری به صلاح نیست 

اردشیر نوریان در خردادماه جاری در دیدار با مردم فرخشهر اظهار کرد: ارتقاء سطح سیاسی بخش فرخشهر به عنوان یک خواسته به حق و عمومی مردم مطرح است؛ در همین استان بخشی داریم با جمعیت کمتر از فرخشهر که به شهرستان تبدیل شده است ولی فرخشهر هنوز ارتقا پیدا نکرده است. (جزییات بیشتر)

سوال اینجاست وعده شهرستان شدن یک شهر چگونه و با چه مجوزی از سوی یک نماینده مجلس در جمع‌های عمومی و احساسی مردمی مطرح می‌شود، حال آنکه این مجوز تنها باید از سوی وزارت کشور صادر شود.

از دیگر وعده‌های برخی نمایندگان مجلس در زمان انتخابات می‌توان به احداث جاده پنبه‌کال در زردکوه بختیاری از سوی یکی از نمایندگان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد که حساسیت‌های بسیاری هم از نظر اجتماعی و هم به لحاظ زیست‌محیطی ایجاد کرده است و هم اکنون یکی از پروژه‌های حساس در چهارمحال و بختیاری است. (جزییات بیشتر)

این گونه مسائل تفرقه‌انگیز در حالی از سوی برخی از نمایندگان مطرح می‌شود که بزرگانی از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان از تریبون‌های مختلف و در زمان‌های متفاوت همچون نماز جمعه بارها و بارها بر وحدت بین مسؤولان تاکید کرده و از نمایندگان مجلس خواسته به دنبال سهم‌خواهی و عزل و نصب‌ها نباشند. (جزییات بیشتر)

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با بیان اینکه کشور نیازمند آرامش و امیدآفرینی است، اظهار کرد: آرامش را نباید در نگفتن مطالبات مردم جست‌وجو کرد: نماینده‌های مردم در مجلس هم به‌جای دخالت در عزل و نصب‌ها به‌دنبال جذب اعتبار برای آبادانی و رفع مشکلات تولید باشند.

وی با بیان اینکه دشمن این روزها اهداف خاصی را دنبال می‌کند، افزود: دشمن در پی فلج نشان دادن کشور و ناکارآمد جلوه دادن انقلاب است، دشمن سعی دارد مردم را مأیوس از نظام نشان دهد، یک استبداد حکومتی را در اذهان تقویت و القا کند که تنها با حمایت آن‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد.

 

جدال مدیرکل ورزش و جوانان و آقای نماینده

متاسفانه امروز خبری در فضای چهارمحال و بختیاری منتشر شد مبنی بر اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان که چندی از انتصاب وی به این سمت نمی‌گذرد به دلیل اصرار یکی از نمایندگان مجلس برای انتصاب یک نیروی غیرمتخصص در دستگاه وی تقاضای استعفای خود را مطرح کرده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: یکی از نمایندگان اصرار دارد نیرویی که تنها دو سال سابقه کار در امور ورزش و جوانان دارد را به‌عنوان معاون توسعه این اداره‌کل منصوب کند.

وی افزود: ماموریت نیروی مد نظر این نماینده مجلس یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد و یک نیروی انتقالی از اداره‌کل آموزش و پرورش است.

این منبع آگاه عنوان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری اعتقاد دارد انتصاب فردی که تنها دو سال سابقه کار در بخش ورزش و جوانان دارد در سمت معاونت توسعه این اداره‌کل به مصلحت ورزش استان نیست و در صورت اصرار نماینده مجلس برای این انتصاب از سمت خود استعفا می‌کند.

گفتنی است هم‌اکنون مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با معاون اشتغال وزیر ورزش و جوانان دیدار کرده و در رابطه با این مشکل ایجاد شده بحث می‌کنند.

 

لازم به ذکر است در انتهای این نشست سرنوشت رفتن یا ماندن مدیرکل ورزش و جوانان چهارحال و بختیاری مشخص می‌شود.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول