اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

ظریف پس از دیدار با همتای هندی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

توافق با هند برای تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه همکاری‌های بانکی، نفتی و بازرگانی/علاقه‌مندی جامعه بین‌المللی به حفظ برجام

وزیر خارجه ایران از توافق با هند برای تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه همکاری‌های بانکی، نفتی و بازرگانی خبر داد و گفت: از این سفر بسیار راضی هستم و اینها نشان می‌دهد جامعه بین‌المللی علاقه مند است از برجام با قدرت حفاظت کند.

توافق با هند برای تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه همکاری‌های بانکی، نفتی و بازرگانی/علاقه‌مندی جامعه بین‌المللی به حفظ برجام

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و گفتگو با سوشما سواراج همتای هندی خود در جمع خبرنگاران به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت و گفت: از صبح امروز جلسات بسیار خوبی در سطح معاونان وزرا در وزارتخانه های مختلف داشتیم و در این جلسه تمام بحث‌های انجام شده مرور شد. 

وی افزود: دولت هند همانطور که خانم وزیر امروز اعلام کرد تحریم‌های یکجانبه را به رسمیت نمی‌شناسد و دو طرف تصمیم دارند روابطشان را در همه حوزه‌ها ادامه و گسترش دهند. 

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: بحث‌های خوبی در حوزه نفت و ادامه همکاری‌های نفتی در حوزه همکاری‌های اکتشاف نفت و همکاری در پروژه‌های نفتی ، همکاری برای تعاملات بازرگانی مستقیم و تعاملات پولی بین دو کشور و همچنین استفاده از ارزهای ملی انجام شد و همینطور درباره راه آهن و همکاری‌ها در زمینه خطوط راه آهن، بندر چابهار، کریدور شمال - جنوب برای همکاری‌های گسترده‌تر ترانزیتی بین ایران و هند گفت‌وگو شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: جلسات بسیار خوبی بود و امروز بعدازظهر در جلسه طولانی که با خانم وزیر داشتیم همه این بحث‌ها مرور شد و تصمیم گرفتیم علاوه بر توافقاتی که انجام دادیم کمیته‌های مشترکی هم برای همکاری‌های بانکی، نفتی، بازرگانی و تعرفه ترجیحی تشکیل و در خصوص موضوعات جدید بعد از خروج آمریکا از برجام و نحوه ادامه و تقویت همکاری‌ها بحث شود.

وی بیان کرد: اراده سیاسی دو کشور و زمینه‌هایی که برای همکاری وجود دارد بسیار خوب است، من بسیار از این سفر راضی هستم و بحث‌های خوبی شد و اینها نشان می‌دهد جامعه بین‌المللی علاقه مند است از توافق هسته‌ای با قدرت حفاظت کند و شرکای تجاری ما و سایر اعضای برجام نیاز دارند این روش را ادامه دهیم تا اینکه اگر تضمین‌های لازم را از طرف شرکای برجامی دریافت کنیم، برجام به حرکت خود ادامه دهد. 

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول