اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانش‌بنیان‌ها در مسیر جنبش نرم‌افزاری/1

امکان انتقال تصویر بر بستر شبکه/ دردسر شرکت‌های آقازاده‌ها برای محققان داخلی

محققان ایرانی که طرح امکان انتقال تصویر بر بستر شبکه را به مرحله تجاری‌سازی رساندند، شرکت‌های ایجاد شده از سوی آقازاده‌ها را سبب بروز مشکل در کار تحقیقاتی می‌دانند.

امکان انتقال تصویر بر بستر شبکه/ دردسر شرکت‌های آقازاده‌ها برای محققان داخلی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تأکید مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان سبب شد تا بروز این شرکت‌ها اوج بگیرد و یکی پس از دیگری متولد شوند.

کمی بعدتر قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هم تصویب شد و نگاه رسمی‌تری به این شرکت‌ها صورت گرفت.

امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «حمایت از تولید داخلی» از سوی مقام معظم رهبری، این شرکت‌ها به نوعی به کانون توجه در حوزه دانشگاه و اقتصاد بدل شدند چرا که اقتصاد دانش‌بنیان در حال حاضر برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با توجه به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان بر آن شدیم تا با مصاحبه با مسؤولان این شرکت‌ها به معرفی دستاوردهای دانش‌بنیان داخلی و بیان مشکلات این شرکت‌ها بپردازیم.

نیما ایراجیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که طرح انتقال تصویر بر بستر شبکه را ارائه داده و به مرحله تجاری‌سازی رسانده است، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: تمام تصاویر که منتقل می‌شود از طریق فرکانس است، سازمان صدا و سیما هم به این صورت کار می‌کند، فرکانس یک طرفه است، ولی می‌توان از بستر شبکه استفاده کرد که شبکه دوطرفه است و این انتقال حالت تعاملی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با این طرح، انتقال تصاویر از حالت سنتی خارج می‌شود، گفت: از این طریق می‌توان درخواست‌های کاربر را هم پاسخ داد، به طور مثال اگر کاربر درخواست یک فیلم را دهد، فیلم را پخش می‌کند که این کار بر روی بستر شبکه انجام می‌گیرد، ما این کار را تجاری‌سازی کردیم و از سوی معاونت هم به ما کمک شد ولی در حاضر با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

ایراجیان با اشاره به مشکلات این شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: ما گفتیم محصول را از فرانسوی‌ها می‌خریم، پول را به عنوان وام به ما پرداخت کنید تا بتوانیم خودمان تولید کنیم که چک‌ها را اجرا گذاشتند و شرکت با مشکلاتی مواجه شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات ما بحث مالی است ولی اصلی‌ترین مشکل ما این است که برخی ارگان‌ها پروژه تعریف می‌کنند و آقازاده‌ها نیز شرکت‌هایی راه‌اندازی کرده، پروژه‌هایی تعریف می‌کنند، می‌گویند ما به دانش شما نیاز داریم، ما تلاش می‌کنیم ولی ادامه نمی‌دهند و پول محققان را هم پرداخت نمی‌کنند، می‌‌گویند بودجه نداریم و پول را نمی‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول