اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

قرص‌های هوشمند مشکلاتتان را از درون شکم کشف می کند

محققان دانشگاه ام آی تی با موفقیت قرصی هوشمند تولید کرده‌اند که با بلعیدن آن امکان شناسایی برخی مشکلات مربوط به سلامت افراد از درون شکم آنها وجود خواهد داشت.

قرص‌های هوشمند مشکلاتتان را از درون شکم کشف می کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز، این قرص مجهز به حسگرهای الکترونیکی است که قابلیت شناسایی برخی انواع باکتری ها را دارند و با استفاده از آنها تشخیص برخی بیماری ها و نظارت بر روند درمان آنها در آینده امکان پذیر است.

این قرص هوشمند مجهز به حسگری خاص برای تامین انرژی و تسهیل حرکت آن در درون بدن نیز هست. این اولین بار است که محققان موفق به اختراع چنین قرصی می شوند و امیدوارند استفاده از آن روش های درمانی فعلی را متحول کند.

سیگنال های تولیدی توسط این قرص قابل ارسال برای گوشی های هوشمند نیز هست تا از این طریق پزشکان قادر به تشخیص مشکلات مربوط به سلامت افراد نیز باشند. از جمله بیماری هایی که فعلا از طریق این قرص هوشمند قابل کشف و شناسایی است، می توان به بیماری التهاب روده، زخم معده و سرطان روده بزرگ اشاره کرد.

سرطان روده بزرگ از جمله عوامل مهم مرگ و میر در بسیاری از نقاط جهان است ولی شناسایی آن در مراحل اولیه شکل گیری می تواند به درمان سریع و چه بسا نجات جان فرد بیمار کمک کند. از این فناوری می توان برای مشاهده درون بخش هایی از شکم انسان که دسترسی به آنها کار بسیار دشواری است نیز استفاده نمود. البته استفاده از این فناوری در درون بدن انسان هنوز نیازمند برخی بررسی ها و به روزرسانی هاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول