اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

در گفت‌‌وگو با فارس اعلام شد

حمایت از ۱۵۰ یتیم در مراسم افطاری استهبانی‌های مقیم تهران/تلاش برای ریشه‌کنی فقر در شهر قرآنی استهبان

‌در‌ مراسم افطاری استهبانی‌های مقیم تهران که در باغ‌موزه دفاع مقدس و با حضور برخی مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، تعداد ۱۵۰ نفر از ایتام استهبان تحت پوشش خیرین قرار گرفتند.

حمایت از ۱۵۰ یتیم در مراسم افطاری استهبانی‌های مقیم تهران/تلاش برای ریشه‌کنی فقر در شهر قرآنی استهبان

‌‌به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، ‌مراسم افطاری مجمع استهباناتی‌‌های مقیم تهران، با حضور استهبانی‌های مسئول لشکری و کشوری، نماینده مردم استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی، خیرین و‌ خانواده مردم شهرستان قرآنی استهبان که در تهران سکونت دارند، در محل باغ‌موزه دفاع مقدس ‌برگزار شد.

برگزاری مناسک مذهبی، تببین رفتارهای اسلامی‌ و هم‌اندیشی درباره نحوه حمایت از ایتام و نیازمندان شهرستان قرآنی استهبان و رفع برخی مشکلات استهباناتی‌‌ها، از مواردی بود که در مراسم امسال اجرا شد.

‌مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران، در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: سال‌هاست که این گردهمایی‌ با هدف رشد و گسترش امر خِیر در تهران و با همکاری همه استهباناتی‌های مقیم پایتخت برگزار می‌شود.

به گفته مجید فروتن در این مراسم افطاری، حدود ۷۵۰ نفر از استهبانی‌های مقیم پایتخت حضور داشتند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع افطاری ساده، گفت: افراد مومن‌‌ آنچه در توان دارند در سفره برکت الهی تقدیم می‌کنند و با‌ افطاری ساده‌، روزه همشهریان روزه‌دار ‌باز می‌‌شود.

فروتن اضافه کرد: در‌ جلسه هم‌اندیشی ‌مجمع استهبانی‌های مقیم تهران همچنین درباره برگزاری فصلی چنین جلساتی و نیز تأمین مکان دائمی برای مجمع، موضوعاتی مطرح شد.

‌مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران ادامه داد: در این گردهمایی حضار متعهد شدند تعدادی از ایتام شهرستان استهبان را تحت پوشش مالی خود قرار دهند و به صورت ماهانه مبالغی را برای امرار معاش ایتام این شهرستان پرداخت کنند که امسال ۱۵۰ نفر از ایتام شهرستان استهبان، به انواع مختلف تحت پوشش خیرین قرار گرفتند.

* ایجاد صندوق قرض‌الحسنه برای مستمندان

وی با بیان اینکه از سال‌‌های قبل موضوع‌ صندوق قرض‌الحسنه برای حمایت از ایتام و نیازمندان شهرستان استهبان را از تهران دنبال کردیم، گفت: این امکان فراهم شده است که استهبانی‌های مقیم تهران حسابی در صندوق قرض‌الحسنه شهرستان داشته باشند و هر ماه هر مبلغی را که مایل بودند به حساب خود واریز کنند تا از این حساب‌ها به مستمندان استهبان، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود؛ همچنین این امکان فراهم شده است که اگر صاحبان حساب نیاز داشتند در اسرع وقت ظرف یک تا دو روز امکان برداشت از حساب ‌خود را داشته باشند.

‌مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران تأکید کرد: از این حساب برای حمایت از نیازمندان و همچنین فراهم‌سازی شرایط برای ازدواج آسان جوانان استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم با اختصاص زمینی در تهران و ساخت مسجد استهبانی‌های مقیم پایتخت، مرکزی برای برگزاری چنین مناسک مذهبی و فرهنگی، گر‌دهمایی‌های مختلف دینی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان احداث کنیم.

‌مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران به پیگیری‌های مجمع برای اختصاص دفتر و قلم به دانش‌آموزان نیازمند استهبانی گفت‌ و افزود: طی هماهنگی با آموزش و پرورش، پیش از نوروز ۹۷ مجموعه‌ای از این لوازم تحریر، برای دانش‌آموزان نیازمند استهبانی تأمین شد.

فروتن بیان کرد: همچنین با استهبانی‌های مقیم تهران هماهنگ کرده‌ایم که در قالب کار خیر، هرگاه قصد تغییر لوازم منزل خود را نظیر گاز، یخچال، تلویزیون و غیره داشته باشند، لوازم قبلی را به شرط سالم و مناسب بودن، در اختیار مجمع قرار دهند تا به دست نیازمندان استهبانی برسانیم.

وی اضافه کرد: در ادامه فعالیت‌های فرهنگی، همچنین 80 کارتن انواع کتاب دینی، فرهنگی، علمی و آموزشی برای امام‌زاده پیرمراد استهبان، کتابخانه‌‌های مساجد این شهر قرآنی، دانشگاه‌ آزاد اسلامی استهبان و کتابخانه عمومی شهر قرآنی استهبان با همکاری خیرین تهیه و ارسال شد.

‌مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های این مجمع تسهیل امور اداری استهبانی‌‌ها است، توضیح داد: شهروندان استهبانی اگر در تهران کار اداری داشته باشند‌ و‌‌ نیازی به حضور آنها هم نباشد، تلاش می‌کنیم در تهران امور اداری آنها را پیگیری کنیم.

* اعزام رایگان بیماران از استهبان به تهران

وی بیان کرد: طی هماهنگی با یکی از استهبانی‌های مقیم تهران که مسئولیتی در یکی از بیمارستان سوانح و سوختگی تهران دارد، در صورت بروز سوختگی برای نیازمندان و بیماران خاص استهبانی، شرایط اعزام رایگان آنها از استهبان به تهران با آمبولانس فراهم شده است.

مسئول اجرایی مجمع استهبانی‌های مقیم تهران گفت: به هر حال تلاش می‌کنیم از این ظرفیت برای توسعه و رشد شهر قرآنی استهبان و ریشه‌کنی فقر در این شهرستان پربرکت، تا جایی که امکان دارد اقدام کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول