اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تحولات لیبی/

معترضان یک میدان نفتی در شرق لیبی را تعطیل کردند

سخنگوی شرکت تولیدات نفت و گاز «سرت» لیبی اعلام کرد که معترضان امروز یک میدان نفتی را در شرق این کشور تعطیل کردند.

معترضان یک میدان نفتی در شرق لیبی را تعطیل کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی شرکت تولیدات نفت و گاز شهر «سرت» گفت که معترضان امروز چهارشنبه میدان نفتی «الراقوبه» واقع در شرق لیبی را که روزانه پنج هزار بشکه نفت تولید می‌کند، تعطیل کردند.

معترضان تهدید کرده‌اند که چنانچه مسئولان لیبی به خواسته‌های آنها پاسخ ندهند همچنان به تعطیلی میادین نفت و خطوط لوله گاز ادامه خواهند داد.

چند روز پیش رسانه‌های لیبی گزارش دادند که یک گروه از جوانان لیبی که از بیکاری رنج می‌برند، تهدید کرده‌اند که در صورت عدم پاسخگویی دولت به خواسته‌های آنها میادین نفتی در شهرک مراده در شرق این کشور را تعطیل خواهند کرد.

دستور حفتر برای ورود نیروهایش به شهر درنه

ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح لیبی امروز در پیامی به ساکنان شهر درنه و نیروهای ارتش مستقر در اطراف این شهر، از این نیروها خواست تا وارد شهر شوند.

وی تأکید کرد که لیبی با دوره سرنوشت‌ساز در جنگ علیه تروریسم مواجه است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، حفتر اظهار داشت که تحرکات نظامی در درنه با هدف ریشه‌کنی تروریسم به دلیل مخالفت گروه‌های تروریستی با تمامی روش‌های مسالمت‌آمیز جهت خروج از این شهر، صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروهای مسلح لیبی تصریح کرد که زمان زیادی به اعلام پاکسازی کشور از تروریست‌ها در آخرین مقر آنها در لیبی باقی نمانده و آزادسازی درنه نیز نزدیک است.

شهر درنه فوریه سال 2011 همزمان با سرنگونی رژیم دیکتاتوری «معمر القذافی»، به اشغال گروه موسوم به «مجلس شوری مجاهدی درنه» وابسته به گروه القاعده درآمد.

درگیری شدید در شرق لیبی

منابع لیبیایی از وقوع درگیری شدید بین نیروهای حفتر و گروه‌های تروریستی در جنوب غربی درنه خبر دادند.

برخی منابع پزشکی گزارش دادند که 9 نفر از نیروهای حفتر و 14 نفر از اعضای مجلس شوری مجاهدی درنه در این درگیری‌ها کشته شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول