اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امارات تبانی با ترامپ در جریان انتخابات آمریکا را تکذیب کرد

یک مقام ارشد اماراتی می‌گوید این کشور با ترامپ تبانی نکرده و صرفا برای اطلاع از مواضع سیاست خارجی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با آن‌ها در تماس بوده است.

امارات تبانی با ترامپ در جریان انتخابات آمریکا را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی انتشار گزارش جنجالی روزنامه «نیویورک‌تایمز» که از دیدار مخفیانه فرستاده امارات با فرزند «دونالد ترامپ» نامزد وقت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیش از انتخابات پرده برداشت، یکی از مقام‌های ارشد امارات ادعای تبانی با نامزد جمهوری‌خواهان را رد کرد.

«انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجی در این مورد در توییتر نوشت: «باید به جای حدس و گمان به حقایق توجه شود؛ امارات متحده عربی هیچ تلاشی برای اثرگذاری بر انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده انجام نداده است.»

وی افزود: «مانن دیگر دولت‌های دوست ایالات متحده، مقام‌های امارات متحده عربی با اعضا و مشاوران هر دو ستاد انتخاباتی سال ۲۰۱۶ در تماس بودند تا در جریان مواضع سیاست خارجی نامزدها قرار بگیرند و آن‌ها را در جریان قرار دهند.»

آنطور که نیویورک‌تایمز این هفته گزارش کرد، «جورج نادر» مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با «دونالد ترامپ جونیور» دیدار کرده و گفته امارات و عربستان آماده‌اند هرآنچه در توان دارند برای اطمینان از پیروزی ترامپ در انتخابات انجام دهند.

بر اساس قانونی که در دهه ۷۰ در آمریکا تصویب شده، مداخله «بیگانگان» در انتخابات این کشور و اعطای کمک‌های مالی به نامزدها از سوی افراد یا دولت‌های خارجی غیرقانونی است. اثبات ادعاهای نیویورک‌تایمز می‌تواند در پرونده مداخله ادعایی خارجی‌ها در انتخابات آمریکا، فصل تازه‌ای بگشاید.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول