اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان خبر داد

ارایه آموزشهای لازم به 2۶ هزار همسر زندانیان برای کاهش آسیب های اجتماعی

اصغر جهانگیر گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و پانصد نفر از خانمهایی که همسرانشان در زندان هستند آموزش های ویژه گرفتند تا در جهت کاهش طلاق و عدم فروپاشی زندگی شان حرکت کنند.

ارایه آموزشهای لازم به 2۶ هزار همسر زندانیان برای کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، اصغر جهانگیر در بیستمین جشن حمایت از خانواده زندانیان که به همت انجمن حمایت از خانواده زندانیان برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: همانطور که می دانید در هر جامعه ای گسترش آسیب های اجتماعی منجر به گسترش جرم می شود. یکی از این آسیبها متوجه خانواده زندانیان است و باید تلاش کرد تا حساب خانواده زندانیان از خود زندانی جدا شود تا آسیب دیدگی خانواده زندانی کمتر شود.

وی افزود: نگاه های سنگین اجتماع به خانواده زندانی باعث میشود این افراد از جامعه طرد شوند و حتما زمینه بی کاری و نهایتا مجرم شدن انها را فراهم میکند.

جهانگیر گفت: از این رو حمایت از خانواده زندانیان اهمیت بیشتری پیدا میکند و نباید فراموش کنیم که اینها همه در مسیر توجه به منویات رهبری است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۶ هزار و پانصد نفر از خانمهایی که همسرانشان در زندان هستند آموزش های ویژه گرفتند تا در جهت کاهش طلاق و عدم فروپاشی زندگی شان حرکت کنند.

جهانگیر افزود: همسران این خانواده ها تسهیلاتی گرفتند تا کارافرین شده و زمینه مجرم شدن انها کاهش یابد.
وی ادامه داد: در این حوزه فرزندان افراد زندانی هم در اپلویت قرار گرفتند و در کنار آموزش های مقابله با اعتیاد بیش از سه هزار نفرشان هم که ترک تحصیل کرده بودند به مدارس بازگشتند.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان گفت: بیش از صد و پنجاه خانوار به صورت فوق العاده شناسایی شدند که اینها مشکلات خاصی نظیر ابتلا به سرطان داشتند یا اینکه برخی شان پدر و مادر هر دو در زندان بودند.

وی تصریح کرد: در کشور ۲۲۴ انجمن حمایت داریم که هشتصد عضو فعال دارد و تلاش میکند بصورت غیرانتفاعی از آلام خانواده زندانیان بکاهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول