اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

کارشناس جهادکشاورزی گلستان:

زنبورداران گلستانی مراقب بیماری «لوک آمریکایی» در زنبورستان‌های خود باشند/ گندمکاران گلستانی شیارهایی برای جلوگیری از آتش در حاشیه مزارع خود ایجاد کنند

کارشناس جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بیماری «لوک آمریکایی» در زنبورستان‌های نواحی غرب کشور شناسایی شده است و زنبورداران گلستانی باید برای کنترل و پیشگیری این بیماری از زنبورستان‌ها و کلنی‌های خود بازدید کنند زیرا این بیماری باعث خسارات در زنبورستان‌ها خواهد شد.

زنبورداران گلستانی مراقب بیماری «لوک آمریکایی» در زنبورستان‌های خود باشند/ گندمکاران گلستانی شیارهایی برای جلوگیری از آتش در حاشیه مزارع خود ایجاد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد زارع ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: براساس گزارش‌هایی که از نواحی غرب کشور رسیده است بیماری «لوک آمریکایی» در زنبورستان‌های آن منطقه شناسایی شده است و زنبورداران گلستانی باید برای کنترل و پیشگیری این بیماری از زنبورستان‌ها و کلنی‌های خود بازدید کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه براساس گزارش‌هایی که از نواحی غرب کشور به دست ما رسیده است بیماری «لوک آمریکایی» در زنبورستان‌های آن منطقه شناسایی شده و زنبورداران گلستانی باید برای کنترل و پیشگیری این بیماری از زنبورستان‌ها و کلنی‌های خود بازدید کنند تا این بیماری در زنبورستان‌های آنها مشاهده نشود زیرا بروز این بیماری باعث خسارات در زنبورستان‌ها خواهد شد.

کارشناس جهاد کشاورزی استان گلستان ابراز کرد: زنبورداران گلستانی در صورت مشاهده بیماری «لوک آمریکایی» در زنبورستان‌ها می‌توانند به شبکه‌های دامپزشکی مراجعه کنند تا اقدامات درمانی انجام گیرد.

زارع با تاکید بر اینکه کشاورزان از روشن کردن آتش در سطح مزارع پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برداشت کلزا و گندم در سطح استان گلستان آغاز شده است کشاورزان در راستای پیشگیری از وقوع حریق در مزارع باید اقدام به برداشت اجسام براق و شیشه‌ای که در سطح زمین یا حاشیه اراضی وجود دارد؛ کنند و هرگز در حاشیه مزارع آتش روشن نکنند.

*گندمکاران گلستانی شیارهایی برای جلوگیری از آتش در حاشیه مزارع خود ایجاد کنند

وی اذعان کرد: کشاورزان می‌توانند در حاشیه مزارع خود شیارهایی را ایجاد کنند که مانع از بروز آتش به سایر مزارع کشاورزان دیگر شود.

کارشناس جهاد کشاورزی استان گلستان از پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون خبر داد و ابراز کرد: اولویت با خرید دستگاه کمباین و دستگاه‌های خاکورز و نوین با نرخ 15 درصد و با بازپرداخت پنج ساله در بانک‌ کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان گلستان آغاز شده است و کشاورزان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

زارع در خصوص عرضه اقلام اساسی و مورد نیاز در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اقلام اساسی و مورد نیاز برای ضیافت ماه مبارک رمضان در مراکز توزیع و عرضه در سطح استان گلستان در حال توزیع است.

وی در خصوص قیمت مرغ منجمد در مراکز توزیع اقلام اساسی در سطح استان گلستان گفت: قیمت هر کیلو مرغ منجمد در مراکز مجاز توزیع در استان گلستان 5 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود.

کارشناس جهاد کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: قیمت هر شانه تخم‌مرغ 12 هزار و 600 تومان است و قیمت هر کیلو  گوشت قرمز منجمد شده مخلوط 23 هزار تومان عرضه می‌شود.

زارع یادآور شد: تسهیلات کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی برای محصولات بهاره و تابستانه از محل منابع داخلی بانک کشاورزی با نرخ 18 درصد و حداکثر با بازپرداخت یکساله در سطح استان گلستان آغاز شده است و کشاورزان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول