اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و فن آوری جهان

دوربین امنیتی که حتی در صورت قطع برق هم تصاویر را ضبط می کند

قطع ناگهانی برق معمولا باعث توقف فعالیت تمامی دوربین های امنیتی و دیگر دستگاه های برقی شده و لذا می تواند امنیت اماکن مختلف را به خطر بیندازد.

دوربین امنیتی که حتی در صورت قطع برق هم تصاویر را ضبط می کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، قطع ناگهانی برق معمولا باعث توقف فعالیت تمامی دوربین های امنیتی و دیگر دستگاه های برقی شده و لذا می تواند امنیت اماکن مختلف را به خطر بیندازد اما شرکت اوما برای حل این مشکل دوربین امنیتی ویدئویی جدیدی را تولید کرده که هم مجهز به فناوری تشخیص چهره است و هم می تواند در صورت قطع برق به ضبط تصاویر از محیط اطراف ادامه دهد.

این دوربین که اوماباترفلای نام دارد هم اکنون برای خرید در دسترس است و قیمت پایه آن 200 دلار می باشد. دوربین یادشده طراحی باریک و فشرده ای دارد و از نظر ظاهری شبیه به روترهای وای – فای است.

باتری این دوربین با یک بار شارژ برای چهار هفته استفاده مناسب است و مدل گران تر آن دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است. این دوربین به محض اتصال به یک شبکه وای – فای تمامی کلیپ های ضبط شده را بر روی محل از قبل تعیین شده آپلود می کند و لذا می توان از این طریق از رویدادهای احتمالی در زمان قطع برق مطلع شد.

دوربین یادشده که در دو رنگ سیاه و سفید تولید شده برای ارسال فایل های ضبط شده تنها به شبکه وای – فای نیاز دارد و کنترل آن با استفاده از یک برنامه تلفن همراه سازگار با آیفون و گوشی های اندرویدی ممکن است.

یکی دیگر از مزایای این دوربین هوش مصنوعی بالای آن است که موجب می شود بتوان از آن برای شناسایی چهره افراد استفاده کرد تا مراجعان همیشگی از دزدان و مزاحمان متمایز شوند.

این دوربین مجهز به بلندگو و میکروفون است و لذا از طریق آن می توان با افرادی که در تصویر دیده می شوند در صورت لزوم صحبت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول