اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

افزایش تحرکات چالش برانگیز «پولیساریو» در منطقه صحرا

جبهه پولیساریو اقدامات تحریک‌آمیز خود در منطقه واقع در شرق دیوار امنیتی را افزایش داده و جلسه شورای ملی (پارلمان) را در این منطقه برگزار کرد.

افزایش تحرکات چالش برانگیز «پولیساریو» در منطقه صحرا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جبهه پولیساریو در اقدامی تحریک‌آمیز جلسه شورای ملی (پارلمان) خود را در منطقه واقع در شرق دیوار امنیتی یا همان منطقه صحراء که مغرب در سال ۱۹۷۶ آن را از اسپانیا پس گرفته بود، برگزار کرد.

مغرب این اقدام را چالشی آشکار برای هشدارهای سازمان ملل در خصوص حفظ وضعیت حقوقی و تاریخی منطقه مذکور دانست.

جلسه پارلمان جبهه پولیساریو که در شهرک تیفاریتی برگزار شد به تصویب قانون گمرک اختصاص یافت و در این جلسه هیأت‌های خارجی نیز حضور داشتند و علاوه بر آن چهل و پنجمین سالروز آغاز عملیات مسلحانه پولیساریو جشن گرفته شد و به همین مناسبت رژه نظامی و فعالیت‌های ورزشی برگزار و حدود پنج هزار مین نیز خنثی شد.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، «ابراهیم غالی» رهبر پولیساریو نیز با هیأت‌های الجزایر، موریتانی و سفرای زیمباوه، آفریقای جنوبی، کوبا، نامیبیا، ویتنام و اکوادور و چند مقام خارجی دیدار کرد.

وزارت خارجه مغرب این اقدامات پولیساریو را تحریک‌آمیز خوانده و الجزایر را به دست داشتن در این اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرده است.

اخیرا سازمان ملل، جبهه پولیساریو و مغرب را به خویشتنداری و پرهیز از هر گونه اقدامی در جهت تغییر وضعیت موجود فراخواند.

«جبهه پولیساریو» به عنوان یک سازمان نظامی سیاسی از سال 1973 دنبال استقلال «صحرای غربی» است و از سال 1976 که نیروهای اسپانیایی از این منطقه خارج شدند، با دولت مغرب درگیر شده است.

درگیری بین دو طرف مغرب و جبهه پولیساریو از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از آن در سال ۱۹۹۱ توافقنامه‌‌ای درباره برقراری آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل امضا شد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول