اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رویترز:

توافق چین و آمریکا بورس، نفت و دلار را بالا برد

در پی توافق چین و آمریکا برای توقف موقتی جنگ تجاری بورس‌های بین‌المللی، دلار و نفت روند صعودی در پیش گرفتند.

توافق چین و آمریکا بورس، نفت و دلار را بالا برد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، چین و آمریکا طی روزهای گذشته توافق کردند تا جنگ تجاری و اعمال تعرفه وارداتی علیه یکدیگر را موقتاً متوقف کنند.

دو کشور اعلام کردند در حال مذاکره برای امضای توافق دوجانبه تجاری گسترده‌تری هستند. این خبر خوشی برای بازارهای سهام، نفت و ارز بود و باعث شد تا شرایط مثبتی در آنها رقم بخورد. 

شاخص سهام STOXX600 اروپا 0.4 درصد افزایش یافت. شاخص FTSE100 لندن نیز 0.9 درصد رشد کرد و به رکورد جدیدی رسید. شاخص S&P مینی آمریکا نیز 0.6 درصد در بازار آسیا بالا رفت.

استفان باربیردلاسیر کارشناس مؤسسه ماکورکپیتال می‌گوید: احساس خوبی در بازار دارایی‌های ریسکی ایجاد شده است. 

لری‌کودلو مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور آمریکا و وزیر خزانه‌داری این کشور معتقد است توافق انجام شده بین چین و آمریکا چارچوب بهبود نابرابری تجاری بین دو کشور را فراهم می‌کند.

قیمت نفت در معاملات امروز به دلیل بهبود چشم‌اندازها نسبت به کاهش تنش بین چین و آمریکا روندی افزایشی را طی کرد و نفت برنت به حدود 79 دلار در هر بشکه رسید.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای بین‌المللی نیز 0.3 درصد افزایش یافت و این در حالی است که ارزش یورو 0.25 درصد کاهش یافت و به 1.46 دلار رسید. البته بازار نفت نیم‌نگاهی نیز به انتخابات ونزوئلا تقاضای نفت در بازار و نگرانی‌ها نسبت به ارز ناشی از تنش‌ها در خاورمیانه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول