اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«الجمهوریه»: تحریم اعضای حزب‌الله هیچ تأثیری بر سازوکار روند سیاسی در لبنان ندارد

یک روزنامه لبنانی به نقل از منبع نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد تحریم‌های جدید علیه مقامات این جنبش در تلافی پیروزی انتخاباتی مقاومت و متحدانش در لبنان صورت گرفته اما این اقدام هیچ تأثیری بر سازوکار روند سیاسی نخواهد داشت.

 «الجمهوریه»: تحریم اعضای حزب‌الله هیچ تأثیری بر سازوکار روند سیاسی  در لبنان ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «الجمهوریه» لبنان به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله اعلام کرد تحریم‌های اخیر آمریکا علیه اعضای حزب‌الله ، تاثیری بر سازوکار روند سیاسی فعلی شامل تشکیل دولت جدید، انتخاب رئیس پارلمان، معاون وی و امثال آن ندارد.

بنا به گزارش مذکور، منبع یاد شده افزود: اینگونه تصمیمات، ارزشی ندارد و بر ملت‌ها و کشورهای آزاد در منطقه و جهان تأثیری نخواهد گذاشت. پیش‌تر نیز به دلیل تعهد ما برای مقابله با دشمن صهیونیستی و آزاد کردن سرزمینمان از  لوث این دشمن و حمایتمان از مقاومت، ما را تحریم کرده بودند و امروز نیز مجددا به دلیل مقاومت علیه تروریسم تکفیری و دستاورهای بزرگ محور مقاومت در منطقه، متهم و تحریم می‌شویم.

وی که نامش ذکر نشده ، در پایان گفت: از نکات قابل توجه آن است که این تصمیم (اعمال تحریم‌های جدید) با پیروزی‌ مقاومت و متحدانش در انتخابات پارلمانی لبنان همزمان شده است؛ این پیروزی انتخاباتی، آمریکا و متحدانش را ناراحت کرده و آنها با این اقدام، ناراحتی خود را آشکار کردند اما این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر لبنانی‌ها نخواهد داشت و آنها وحدت خود را حفظ خواهند کرد.

خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه هفته جاری تحریم‌های تازه‌ای علیه اعضای ارشد حزب‌الله لبنان از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل و شیخ نعیم قاسم معاون وی اعلام کرد. بر اساس بیانیه‌ای که در سایت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، این افراد به بهانه ارتباط با «تروریسم جهانی» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

پس از آن ، اعضای شورای همکاری خلیج فارس (عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات) هم اعضای ارشد حزب الله و پنج فرد از جمله یک ایرانی و چهار شرکت را به اتهام ارتباط با این جنبش تحریم کردند.

روزنامه الاخبار در این خصوص نوشت: تصمیم مشترک آمریکا و عربستان برای درج نام اعضای حزب‌الله و در رأس آنان سید حسن نصرالله در فهرست تروریسم نخستین واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی لبنان بود. این تصمیم بیشتر مثل این است که بخواهند پیامی با این مضمون به کسانی بدهند که قصد تشکیل کابینه بعدی را دارند: دوره چشم پوشی کردن سرآمده است و باید اولویت مقابله با حزب الله باشد نه همکاری با آن.

انتخابات لبنان در 16 اردیبهشت ماه (97) برگزار شد و دوگانه شیعی «حزب‌الله و امل» برندگان بزرگ این رقابت اعلام شدند؛ مهلت پارلمان فعلی لبنان در هفته آینده به پایان می‌رسد و باید پارلمان جدید تشکیل شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول