اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت روسیه از راه‌حل دو دولتی در خصوص فلسطین اشغالی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به افزایش تنش‌ها در نوار غزه خواستار خویشتنداری در این منطقه شد و بر حمایت مسکو از راه‌حل دو دولتی تأکید کرد.

حمایت روسیه از راه‌حل دو دولتی در خصوص فلسطین اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» امروز چهارشنبه تأکید کرد، مسکو نگران افزایش تنش‌ها در نوار غزه است و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد خویشتنداری داشته باشند.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: «بیش از 100 نفر در تحولات اخیر در این منطقه کشته شده‌اند که به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم و برای زخمی شدگان نیز آرزوی بهبود هر چه سریعتر داریم.»

وی افزود: «ما این حق را برای مردم فلسطین قائل هستیم که اعتراضات صلح‌آمیز برگزار کنند و هرگونه استفاده از تسلیحات جنگی علیه معترضان را محکوم می‌کنیم و از طرف‌های درگیری می‌خواهیم خویشتنداری به خرج داده و از هر اقدامی که باعث تحریک تنش‌ها شود خودداری کنند».

وی در ادامه با تأکید بر اینکه موضع مسکو در قبال بیت‌المقدس همچنان بدون تغییر باقی می‌ماند و روسیه از راه‌حل دو دولتی حمایت می‌کند، گفت: «برای حل این مسئله باید بر راه‌حل دیپلماتیک و گفت‌وگو بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متمرکز شد».

باریکه غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات و اعتراض گسترده بود.

آمریکا روز 14 می (24 اردیبهشت ماه) طی مراسمی، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس غربی منتقل کرد. همزمان با این اتفاق، مردم فلسطین در قدس، کرانه باختری و غزه، اعتراض خود را از ساعات اولیه صبح همان روز آغاز کردند و اهالی نوار غزه امروز، پرشورتر از همیشه به سمت مرز شرقی غزه با فلسطین اشغالی رفتند تا در اعتراض به این رویداد و به مناسبت هفتادمین سالروز اشغال کشورشان (یوم‌ النکبه) تظاهرات کنند. این اعتراضات با مداخله نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به خون کشیده شد و 63 نفر از مردم فلسطین به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول