اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد

ارائه خدمات آنلاین به زائران حج در پیام‌رسان‌های داخلی

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تأکید مسؤولان مبنی بر عدم استفاده از پیام رسان‌های غیر بومی، به بهره‌گیری از پیام رسان‌های داخلی برای اطلاع‌رسانی مطلوب به زائران حج 97 خبر داد.

ارائه خدمات آنلاین به زائران حج در پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با وزیر ارتباطات ضمن تکید بر تقویت ارائه خدمات به مردم در بستر الکترونیک و موبایلی گفت: بعد از تاکیدات مسئولان کشور مبنی بر عدم استفاده از پیام رسان‌های غیر بومی، سازمان حج و زیارت نیز بهره‌گیری از پیام رسان‌های داخلی را مدنظر قرار داده است؛ ضمنا برای ارایه خدمات آنلاین به زائران، تفاهم‌هایی با تعدادی از کسب و کارهای نوپا برای ارایه خدمات به زائران انجام شده است.

محمدی با اشاره به جمعیت 85 هزار نفری زائران خانه خدا افزود: این تعداد به همراه خانواده‌های زائران و همچنین مدیران و عوامل گروه مخاطبی هستند که می‌توانند از خدمات آنلاین سازمان حج و زیارت بر بستر دولت الکترونیک استفاده کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به بهره گیری از پیام رسان‌های داخلی برای اطلاع‌رسانی مطلوب به زائران در راستای سرعت، جامعیت و دقت تاکید کرد و گفت: ارتباط سازمان حج و زیارت نه تنها با زائران بلکه با مجموعه‌ای از کاروان‌ها، مدیران، عوامل و قشر زیادی از مردم جامعه است و در این راستای اطلاع رسانی، از راهبردهای مختلفی مانند سایت، بروشور، بخش نامه ها، کلاس‌های آموزش، ظرفیت مدیران کاروان‌ها و روحانیون بهره گرفته‌ایم، با توجه به اینکه امروزه قشر زیادی از مردم با دستگاه خدمات‌رسانی مانند سازمان حج در رابطه هستند ما نیز تصمیم گرفتیم با توجه به تاکیدات مسئولان مبنی بر بهره‌گیری از پیام رسان‌های داخلی، بدین سمت و سو حرکت کنیم.

محمدی تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم که اطلاع‌رسانی خود را در بستر پیام رسان‌های داخلی ایجاد کنیم و در این رابطه نیز اقدامات قابل توجهی انجام دادیم. بعد از تاکیدات مسئولان کشور مبنی بر عدم استفاده از پیام رسان های غیر بومی، سازمان حج و زیارت نیز بهره‌گیری از پیام رسان های داخلی را مدنظر قرار داد و در این رابطه تفاهم نامه‌ای را با پیام رسان گَپ به امضا رسانید. هدف اصلی ما این است که با توجه به اقبال جامعه به بهره‌گیری از خدمات الکترونیک و خدمات موبایلی، ما نیز ارائه خدمات به مردم را در بستر موبایلی تقویت کنیم که این خدمات می‌تواند شامل ثبت نام، ارائه خدمات و ... به زائران است.

رئیس سازمان حج و زیارت خواستار همراهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سازمان حج و زیارت شد و افزود: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهیم که راهبردهای لازم برای بهره‌گیری از پیام رسان داخلی گپ را مورد توجه قرار دهد.

در ادامه این نشست، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دنیا استفاده از موبایل و پیام‌رسان‌ها برای رفع نیازها در حال فراگیر شدن است، گفت: سازمان حج و زیارت می‌تواند برای ارائه خدمات زوار از طریق دولت همراه اقدام کند و علاوه بر آن درگاه‌های متفاوتی نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

آذری جهرمی با بیان اینکه هم اکنون از طریق دولت همراه با احراز هویت خدماتی چون دریافت و پرداخت قبوض و خدمات بیمه ای ارایه شده است، تصریح کرد: این خدمات به تدریج درحال کامل شدن است که یکی از آن‌ها، خدمات حج می تواند باشد که می‌توان درگاهی را روی پیام رسان‌های داخلی برای استفاده از کاربران ارائه کرد.

وی ارائه خدمات به زائران از سوی پیام رسان‌های بومی را قابل تقدیر دانست و خاطر نشان کرد: این عمل در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از محصول و کالای ایرانی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی حمایت از آن را دارد، اگر سازمان حج و زیارت خدماتی برای ارایه دارد ظرف مدت یک هفته می‌تواند از طریق پنجره ای در دولت الکترونیک آن را در دسترس مردم قرار داد، اینکه سازمان حج و زیارت پیروی رویکرد مسولان و مردم به استفاده از پیام رسان‌های داخلی اهتمام کرده است جای تشکر و قدردانی دارد.

جهرمی در پایان گفت: بنده شخصا با مدیر عامل پیام رسان انتخاب شده صحبت خواهم کرد تا زیر ساخت‌های مدنظر را تقویت کند و دغدغه‌های سازمان حج و زیارت را مورد تاکید قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول