اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

رایزنی رهبران حزب «الدعوة عراق» با ائتلاف «الفتح»

در حالی که ائتلاف «الفتح» به ریاست «عامری» اعلام کرده که برای ائتلاف با سایر گروه‌های پیروز در انتخابات، خط قرمزی ندارد، منابع آگاه از رایزنی رهبران حزب «الدعوة» با این ائتلاف برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگتر خبر می‌دهند.

رایزنی رهبران حزب «الدعوة عراق» با ائتلاف «الفتح»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه از نشست رهبران حزب الدعوة عراق که جناح سیاسی «نوری المالکی» و «حیدر العبادی» به شمار می‌رود با رهبران ائتلاف «فتح» برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگتر خبر داد.

وی در گفت‌وگو با «کان پرس» اظهار داشت که انتظار می‌رود که رهبران حزب الدعوة با «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح دیدار و برای تشکیل فراکسیون پارلمانی بزرگتر در پارلمان رایزنی کنند.

پایگاه خبری عراقی «دجله» نیز اعلام کرد که شب گذشته، در منطقه «الخضراء» بغداد، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون با هادی العامری دیدار و درباره امکان همپیمانی با ائتلاف النصر به ریاست «حیدر العبادی» رایزنی کردند.

ائتلاف الفتح: دولت آینده عراق بدون دخالت خارجی تشکیل می‌شود

از سوی دیگر، دوشنبه (دیروز 14 می)، ائتلاف الفتح  نیز  نقشه راه ائتلاف‌های آتی و دیدگاهش درباره مذاکرات برای تشکیل دولت جدید را اعلام کرد.

«عامر الفایز» از رهبران این ائتلاف در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» اظهار داشت که تا این لحظه هیچ تصویر دقیقی و شفافی درباره ائتلاف‌های آتی وجود ندارد و پس از اعلام رسمی و نهایی نتایج انتخابات، اقدامات رسمی برای ائتلاف‌های جدید آغاز می‌شود و همه احتمالا وجود دارد و هیچ خط قرمزی برای همپیمانی ما وجود ندارد.

وی افزود: دخالت آمریکا در تشکیل دولت آتی عراق صحت ندارد و ما اجازه این دخالت را نخواهیم داد. دولت جدید عراق با رایزنی ائتلاف‌ها و گروه‌های پیروزی در انتخابات و بدون دخالت طرف‌های خارجی تشکیل خواهد شد.

این در حالی است که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف «سائرون» که تا به این لحظه پیشتاز انتخابات است و بیشترین کرسی‌های پارلمان آتی عراق را کسب کرده، دیروز در پستی توئیتری تلویحا به قصدش برای ائتلاف با سایر گروه‌های پیروز در انتخابات اشاره کرده و هیچ نامی از ائتلاف‌های فتح و دولت قانون نیاورده است.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول