اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق با اعلام حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد

کشتن بیش از 50 فلسطینی دلیل دیگری بر وحشی بودن مقامات اسرائیل است

وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام حمایت از مسئله فلسطین، تأکید کرد که نبرد ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی یک نبرد سوری است.

کشتن بیش از 50 فلسطینی دلیل دیگری بر وحشی بودن مقامات اسرائیل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، باریکه غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی دوشنبه (روز گذشته) به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات و اعتراض گسترده بود.

در جریان این تظاهرات، 55 فلسطینی شهید و حدود ۲۰۰۰ نفر مجروح شدند.

این اقدامات رژیم صهیونیستی واکنش دولت سوریه را به همراه داشت؛ به گونه ای که دمشق به شدت «کشتار وحشیانه غیر نظامیان بی دفاع فلسطینی توسط مسئولان [رژیم] اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد».

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور به صورت مطلق، مسئله ملت فلسطین را تأیید و در نبرد فلسطین برای بازپسگیری حقوق قانونی خود در کنار این کشور است.

این منبع تأکید کرد، کشتن متمعدانه حدود 50 فلسطینی و زخمی کردن بیش از دو هزار نفر در جریان اعتراض فلسطین به اقدامات غیر انسانی رژیم صهیونیستی دلیل دیگری بر وحشی بودن مقامات اسرائیلی و تجاوزات آنهاست؛ تجاوزانی که با وجود صدها قطعنامه سازمان ملل و شورای امنیت متوقف نمیشود.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد، اگر حمایت آمریکا و کشورهای غربی و عادی سازی روابط برخی از رژیمهای منطقه با اسرائیل نبود، این رژیم نمیتوانست بدون اینکه بازخواست شود، از جنایات خود فرار کند.

وزارت خارجه سوریه دولت کنونی آمریکا، شرکا و همپیمانانش را مسئول خون شهدای فلسطینی میداند و تأکید دارد که اتخاذ تصمیم «مجرمانه و غیر قانونی انتقال سفارت به شهر قدس» علت این کشتار بوده و باعث شده که اسرائیل را تشویق کند تا از قدرت خود برای رقم زدن این کشتار استفاده کند؛ کشتاری که فقط میتوان آن را جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت قلمداد کرد.

دمشق تأکید کرد که نبرد ملت فلسطین علیه اسرائیل نیز یک نبرد سوری است؛ زیرا اسرائیل که ملت فلسطین را می کشد، حامی گروههای تروریستی است که آنها ملت سوریه را میکشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول