اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مشاور ماکرون: وقت آن است که اروپا نشان دهد که از خود حاکمیت دارد

مشاور ماکرون می‌گوید اروپا باید موضع خود را بر سر برجام حفظ کند و به آمریکا نشان دهد که از خود حاکمیت مستقل دارد؛ وی همچنین گفته که اروپا تحت فشار بر سر تعرفه آلومینیوم و فولاد با آمریکا مذاکره نمی‌کند و باید ابتدا معافیت‌های شرکت‌های اروپایی تمدید شود.

مشاور ماکرون: وقت آن است که اروپا نشان دهد که از خود حاکمیت دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مشاوران «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه گفت که تقابل با تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه شرکت‌های اروپایی طرف معامله با ایران و مقابله با تعرفه‌های جدید آمریکایی‌ها روی واردات آلومینیوم و فولاد، آزمونی برای حاکمیت اروپایی‌هاست.

در حالی که اروپایی‌ها بر ماندن در برجام به شرط ادامه اجرای تعهدات ایران، اصرار دارند، دیروز آمریکا تهدید کرد که شرکت‌های اروپایی طرف معامله با ایران را تحریم خواهد کرد.

آنطور که رویترز خبر داده، یکی از مشاوران ماکرون در نشستی خبری به رخدادهای اخیر در تعاملات تجاری اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: «این آزمونی مهم برای حاکمیت اروپا است؛ باید توان ابراز وجود اروپایی‌ها، همین حالا به روزرسانی شود.»

این مقام فرانسوی گفت که اروپا و بخصوص فرانسه و آلمان، در حال کار بر روی راهکارهای متعدد فنی و قانونی برای جلوگیری از تحریم شدن شرکت‌های اروپایی در صورت ادامه تعامل تجاری با ایران هستند. وی گفته که یکی از راهکارهای مورد بررسی، به روزرسانی قانونی موسوم به «قانون مسدودساز» است که در سال 1996 و برای حمایت از شرکت‌های اروپایی در مقابله با تحریم داماتو تصویب شد.

گفته می‌شود که ماکرون در نشست غیررسمی سران اتحادیه که چهارشنبه و پنج‌شنبه در بلغارستان برگزار می‌شود، بر اصرار فرانسه برای ماندن در برجام صحه خواهد گذاشت.

این مشاور ماکرون هم در بین خبرنگاران گفت که اروپا در قضیه متعهد ماندن به برجام، موضعی واحد دارند و «هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود اختلاف در میان اروپایی‌ها دیده نمی‌شود.»

یکی از خبرنگاران در خصوص امکان مذاکره مجدد با آمریکا بر سر مفاد توافق تجارت آزاد برای روشن کردن وضعیت تعرفه فولاد و آلومینیوم صادراتی اروپا سوالی پرسید که این مشاور گفت که هر مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها، منوط  به تمدید معافیت صادرکنندگان اروپایی خواهد بود و اروپا تحت فشار ضرب‌الاجل فعلی که اول ژوئن است، با واشنگتن مذاکره نمی‌کند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول