اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه آمریکا:

ترامپ می‌خواهد ایران را از ثروت‌هایی که صرف موشک می‌شود محروم کند

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهد ایران را از ثروت‌هایی که صرف «اقدامات مخرب» و آزمایش‌های موشکی می‌شوند محروم کند.

ترامپ می‌خواهد ایران را از ثروت‌هایی که صرف موشک می‌شود محروم کند

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا بامداد دوشنبه درباره توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرد. 

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با برنامه «Face the Nation»، در پاسخ به این سوال که چرا «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش نکرد برجام را اصلاح کند، گفت: «ما این کار را انجام دادیم. تلاشمان را کردیم.»

او ادامه داد: «رئیس‌جمهور، اهدافی را تعیین کرد. او در دو هفته اول [حضور من در سمتم] من را مأمور این کرد که با همکاری اروپایی‌ها این کار را (اصلاح برجام را) انجام دهم؛ علی‌رغم آنکه، کار قبل از ورود من به وزارت خارجه شروع شده بود و ما هیچ‌گاه به توافق نمی‌رسیدیم. اروپایی‌ها به زبان ساده با الزمات مربوط به اصلاح برجام موافقت نمی‌کردند.»

پامپئو در ادامه اضافه کرد دولت آمریکا به همکاری با طرف‌های اروپایی برای رسیدن به توافق جدید ادامه خواهد داد. او گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس‌جمهور ماکرون هر دو گفته‌اند ما خواهان توافقی بزرگتر هستیم؛ هفته‌های آینده، سخت برای این تلاش خواهیم کرد... اگر بتوانیم از اروپایی‌ها بخواهیم این کار را انجام بدهند، کار شگفت‌انگیزی خواهد بود.»

 وزیر خارجه آمریکا از توافق هسته‌ای برجام هم انتقاد کرد و مدعی شد که این توافق، آنچه به ادعای وی رفتارهای «مخرب» ایران است را افزایش داده است. 

او گفت: «اساساً، اتفاقی که در زمان برجام افتاد این بود که ثروت‌اندوزی ایرانی‌ها، رفتارهای مخرب آنها را تشدید کرد. پولی که داشتند و صرف پرتاب موشک به سمت ریاض و اسرائیل می‌شد و جان آمریکایی‌ها را به خطر می‌انداخت، حاصل منفعت‌های اقتصادی بود که از برجام به دست آورده بودند. رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهد آنها را از این ثروت‌ها محروم کند.»

انتهای پیام/ M

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول