اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

راهکار کمیساریای عالی انتخابات عراق برای آرام کردن اعتراض‌ها در منطقه کردستان

کمیساریای عالی انتخابات عراق برای آرام کردن اعتراض‌ها در منطقه کردستان اعلام کرد که کمیته‌ای برای بررسی این اعتراض‌ها به فرآیند انتخابات و شمارش آراء تشکیل می‌دهد.

راهکار کمیساریای عالی انتخابات عراق برای آرام کردن اعتراض‌ها در منطقه کردستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی اعتراض برخی احزاب کرد به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق در منطقه کردستان و استان کرکوک، کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرد که کمیته‌ای را برای بررسی این شکایات تشکیل می‌دهد.

به گزارش شبکه «المیادین» کمیساریای عالی انتخابات کمیته‌ای را برای بررسی آراء مراکز رای‌گیری در کرکوک تشکیل خواهد داد.

به نوشته روزنامه «المدی»، دفتر سیاسی حزب دموکراتیک کردستان، شنبه (دیروز) پس از پایان رای‌گیری در منطقه کردستان و آغاز شمارش آراء به صورت الکترونیک، اعلام کرد که خواستار شمارش دستی آراء در سراسر منطقه کردستان است زیرا نگران بازی با نتایج رای‌گیری است. 

انتخابات پارلمانی عراق از صبح دیروز در سراسر این کشور آغاز شد و روند أخذ رأی تقریبا در عموم استان‌ها در آرامش برگزار شد. حدود 25 میلیون عراقی در 18 استان که 3.5 میلیون آن، برای نخستین بار رای می‌دادند، می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند.

 دیروز پس از پایان رای‌گیری در سلیمانیه، برخی از افراد وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان به مقر حزب گوران (التغییر) در این شهر حمله کردند و دو طرف با متهم کردن یکدیگر به تقلب در انتخابات، با یکدیگر درگیر شدند. برخی افراد نیز در کرکوک به بهانه عدم اعتماد به روند شمارش آراء به صورت الکترونیکی، تظاهرات کردند و خواستار شمارش آراء به صورت دستی شدند. 

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز، صبح امروز به نیروهای امنیتی حاضر در این مناطق دستور داد که با بی‌طرفی به برقراری امنیت بپردازند. 

«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان نیز همگی را به آرامش فراخواند و از معترضان به روند انتخابات خواست تا با شیوه‌های قانونی برای ارائه شکایات خود به کمیساریای عالی و مستقل انتخابات اقدام کنند و امنیت و ثبات اجتماعی در سلیمانیه را حفظ کنند. 

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول