اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفر یک هیأت از حماس به مصر

در حالی که فقط یک روز به آغاز راهپیمایی بازگشت در 14 و 15 می باقی مانده، یک هیأت از حماس به ریاست رئیس دفتر سیاسی این جنبش عازم قاهره شد.

سفر یک هیأت از حماس به مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز (یکشنبه) یک هیأت از حماس  به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس از طریق گذرگاه رفح وارد مصر شد تا با مسئولان این کشور درباره چند پرونده صحبت کند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، «فوزی برهوم» سخنگوی حماس در این رابطه گفت: بنا به دعوت مصر صبح امروز یک هیأت از حماس به ریاست اسماعیل هنیه در سفری کوتاه عازم مصر شد.

در ادامه این گزارش آمده است، در سفر مذکور درباره آخرین تحولات مربوط به فلسطنی و منطقه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

بنا به منابع رسانه‌ای، «عباس کامل» سرپرست سازمان اطلاعات مصر رسما از هنیه دعوت کرده تا به قاهره بیاید و در دیداری درباره «راهپیمایی بازگشت» که قرار است همزمان با «یوم النکبه» و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به مصر انجام شود، صحبت کنند.

رژیم صهیونیستی، منطقه‌ای و بین‌المللی از راهپیمایی بازگشت پیش رو و پیامدهای آن نگران هستند و گفته می‌شود آمریکا و تل‌آویو از مصر درخواست کرده‌اند با میانجی‌گری جلوی این تظاهرات را بگیرد یا تضمیناتی از حماس مبنی بر عدم کشیده شدن تظاهرات به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه دریافت کند.

کمیته ملی راهپیمایی بازگشت با صدور بیانیه‌ای از فلسطینی‌ها خواسته است به صورت گسترده در این تظاهرات‌ها در فردا و پس‌پردا (14 و 15 می) شرکت کنند؛ سفارت آمریکا قرار است فردا به قدس منتقل شود و 15 ماه می برابر با یوم‌النکبه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول