اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

کمتر از 10 درصد کاربران توئیتر صحت اخبار ارسالی را چک می کنند

علیرغم انتشار گسترده اخبار جعلی و دروغین از طریق توئیتر، کمتر از 10 درصد کاربران این شبکه اجتماعی در مورد صحت و اصالت اخبار ارسالی حساسیت دارند و این مساله را کنترل می کنند.

کمتر از 10 درصد کاربران توئیتر صحت اخبار ارسالی را چک می کنند

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، تحقیقاتی که توسط دانشگاه بوفالو انجام شده، نشان می دهد که کمتر از 10 درصد از کاربران توئیتر در مورد اصالت اخبار موجود در این شبکه اجتماعی تردید کرده اند و به این موضوع اهمیت داده اند.

برای بررسی این موضوع واکنش کاربران توئیتر در قابل چهار شایعه متفاوت با تحقیق در مورد 20 هزار توئیت ارسالی بررسی شده و مشخص گردیده که در مجموع بین یک تا نه درصد کاربران توئیتر در مورد دقت و صحت شایعات یادشده واکنشی نشان داده و این مساله را جدی گرفته اند.

در مقابل بین 86 تا 91 درصد از کاربران توئیتر بدون آنکه در مورد صحت و اصالت شایعات ارسالی تحقیق کنند آنها را بازارسال کرده یا مجددا به اشتراک گذاشته اند.

متخصصان هشدار می دهند که بی توجهی به این موضوع می تواند روند مقابله با انتشار اخبار جعلی و دروغین را با مشکل مواجه کرده و بازار شایعه پراکنان را در فضای مجازی داغ نگهدارد.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول