اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تشدید اختلافات سودان و مصر؛ سودان نشست کمیته فنی سد النهضه را لغو کرد

در پی تشدید اختلافات بین سودان و مصر، دولت سودان لغو نشست کمیته فنی مذاکرات سد النهضه که قرار بود امروز در اتیوپی برگزار شود، اعلام کرد.

 تشدید اختلافات سودان و مصر؛ سودان نشست کمیته فنی سد النهضه را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالرحیم جاویش» سخنگوی وزارت آب سودان اعلام کرد که اتیوپی به سودان ابلاغ کرده که مصر در نشست آدیس‌آبابا شرکت نمی‌کند.

جاویش افزود که در این نشست قرار بود به بررسی جنبه‌های فنی و آمادگی برای برگزاری نشست کمیته ۹‌‌گانه متشکل از وزرای آب، وزاری خارجه و مدیران دستگاه‌های اطلاعاتی سه کشور پرداخته شود.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، جاویش همچنین اظهار داشت که لغو نشست کمیته فنی به معنای لغو نشست‌های کمیته ۹‌گانه در اتیوپی در تاریخ ۱۵ می نیست.

اخیرا «سامح شکری» وزیر خارجه مصر پس از نشست وزرای آب سه کشور مصر، سودان و اتیوپی در آدیس‌آبابا پایتخت اتیوپی، شکست این مذاکرات را اعلام کرد.

شکری گفت که علت بن‌بست مذاکرات از بیش از یک سال گذشته تا کنون، تحفظ و ملاحظه‌کاری سودان و اتیوپی درباره گزارش کارشناسی دفتر فرانسه است.

سد النهضه سدی است که اتیوپی در حال ساختن آن بر روی رود نیل آبی در نزدیکی مرزهای این کشور با سودان است. این سد در صورت تکمیل شدن، بزرگترین سد برق آبی قاره افریقا خواهد بود.

ساخت این سد که احتمال خشکسالی و تاثیر آن بر کشاورزی و آب شرب مصر را به دنبال دارد، موجب نگرانی قاهره شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول