اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کرسی ارتباطات علم و فناوری در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود

«کرسی یونسکو در زمینه ارتباطات در علم و فناوری» در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل می‌شود.

کرسی ارتباطات علم و فناوری در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، «کرسی یونسکو در زمینه ارتباطات در علم و فناوری» با همکاری مشترک کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه تشکیل شده است.

این کرسی علمی آموزشی، اهدافی نظیر تاسیس و برگزاری دوره‌های مشترک کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه ارتباطات در علم و فناوری و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت در زمینه روزنامه‌نگاری علمی به منظور ارتقای مهارت و توانمندی روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در حوزه علم و فناوری با بهره‌گیری از منابع ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را دنبال می‌کند.

هدایت طرح‌های پژوهشی در زمینه ارتباطات در علم و فناوری با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت پوشش رسانه‌ای در کشورهای مفروض و ارائه راه حل برای افزایش دسترسی به اطلاعات در زمینه علم و فناوری و به اشتراک گذاشتن نتایج حاصله در مقیاس وسیع از دیگر اهداف راه‌اندازی این کرسی است.

از دیگر اهداف تاسیس این کرسی علمی آموزشی می‌توان به تسهیل همکاری‌های دانشگاهی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق شبکه‌سازی، اجرای طرح‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و تحرک و جابجایی استاد و دانشجو، به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات، انتشارات، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی در زمینه ارتباطات در علم و فناوری اشاره کرد.

کرسی ارتباطات علم و فناوری همچنین موظف است با یونسکو و دیگر کرسی‌های موجود این سازمان بین‌المللی در زمینه فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط همکاری کند.

هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی به ریاست این کرسی برگزیده شد.

خانیکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از برگزاری مراسم افتتاحیه این کرسی در روز چهارشنبه از ساعت ۳ بعدازظهر در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول