اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیان‌گذار حزب اوراسیا:

مدافعان آرمان فلسطین پیرو عدالت و عزت هستند

بنیان‌گذار حزب اوراسیا با اشاره به اینکه مدافعان آرمان فلسطین پیرو عدالت و عزت هستند، گفت: بسیاری از کشورها نسبت به این موضوع غفلت کرده‌اند.

مدافعان آرمان فلسطین پیرو عدالت و عزت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، الکساندر دوگین پیش از ظهر امروز در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو با موضوع «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» در هتل الغدیر مشهد عنوان کرد: خوشحالم که می‌بینم، اندیشمندان مختلف به ایران آمدند تا از مسئله‌ای دفاع کنند که خیلی کشورها از آن غفلت کردند. 

وی، کسانی که از این آرمان دفاع می‌کنند را پیرو عدالت و عزت توصیف کرد و افزود‌: فلسطین بخشی از داستان کلی فضای امروز جهان است، مسئله هسته‌ای هم در کانون مسائل دنیای سیاست امروز است، ما نمی‌توانیم بدون توجه به فضای روز در این مورد صحبت کنیم. 

بنیان‌گذار حزب اوراسیا تأکید کرد: ما در برهه‌ای از زمان زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که این بخش از زمان در نهایت به‌کدام سمت می‌رود. 

دوگین با بیان اینکه تلاش برای جهانی شدن و یک نظام تک‌سیستمی مرتبط با ارزش‌های غربی مانند لبیرالیسم بوده است، ادامه داد: می‌بینیم که توسط کشورهایی که کانونشان ایالات متحده است، دنیای تک‌قطبی شکل گرفته، اما سال 2000، حملات هم‌زمان گروه‌های تروریستی و قدرت گرفتن افرادی مانند پوتین، نقطه عطفی در تاریخ معاصر جهان بود، مسیر متفاوتی رقم خورد و موانع جدیدی سر راه دنیای تک قطبی ظهور پیدا کرد. 

وی، دنیای تک قطبی را مانعی برای قد علم کردن کشورهایی مانند روسیه دانست و افزود: با قدرت گرفتن روسیه و چین همراه با مقاومت ایران در مقابل روندهای استعماری به‌ تدریج نوعی گفتمان مبتنی بر پایان دنیای تک قطبی و گذر به دنیای چند قطبی شکل گرفت. 

بنیان‌گذار حزب اوراسیا ادامه داد: انتخاب ترامپ نشان داد، حتی فضای سیاسی داخل آمریکا هم چند قطبی شده و مردم آمریکا به‌ سمتی رفتند که به سوی جریانی فارغ از جریان‌های حاکم حرکت کنند. 

وی با بیان اینکه اگرچه ترامپ انتخاب مناسبی برای این مورد نیست، اما نشان می‌دهد، مردم آمریکا به‌ دنبال تغییر هستند، یادآور شد: در اروپا این مسئله را شاهد هستیم، همچنین، ترکیه هم مواضعی علیه غرب اتخاذ کرده و می‌بینیم که نیروهای سوریه،  ترکیه و ایران در کنار هم در مقابل جریان تک قطبی قرار گرفته‌اند. 

دوگین، شرط تحقق نظام چند قطبی را مبارزه و تلاش دانست و گفت: باید توجه داشت که این گذار ناگهانی اتفاق نمی‌افتد و دنیای تک قطبی هم مقاومت نشان می‌دهد، اما در نهایت دنیای چند قطبی را تجربه کرده و باید نقش خود را در آن ایفا کنیم.

بنیان‌گذار حزب اوراسیا افزود: نئومحافظه‌کاران، فضای سیاسی آمریکا را مصادره به‌ مطلوب کردند که اگر در این مسیر حرکت کنند، پایان آمریکا نزدیک است. 

وی با بیان اینکه آمریکا باید بداند، دنیا تغییر کرده است، اضافه کرد: دنیای دوقطبی نئومحافظه‌کاران در آمریکا شکل گرفته و جان بولتون نماینده آن است، او یک اهریمن بوده که در جهان امروز وجود دارد.

دوگین تصریح کرد: جان بولتون نماینده این جهان تک قطبی است که می‌خواهد، دنیا را به‌ سمت جنگ جهانی سوم هدایت کند و این برهه تاریخی را رقم می‌زند.

بنیان‌گذار حزب اوراسیا با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هم بخشی از این دنیای تک‌قطبی است، گفت: خیلی مهم است، مسئله اسراییل را از مسئله یهود جدا کنیم، گروه‌هایی مخالف صهیونیست هستند که معتقد به کتاب مقدس هستند، باید بین نگاه به اسرائیل و یهودیت، تفاوت قائل شد.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول