اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گروههای توان خواه

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد

توافق با وزارت خارجه برای بازگشت کودکان کار غیر ایرانی/ سرریز آسیب‌ها در پایتخت

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۶۰ درصد از کودکان در استان تهران اتباع خارجی هستند به همین دلیل از وزارت امور خارجه می‌خواهیم این کودکان برگردانده شوند چرا که چهره پایتخت مخدوش شده که امیدواریم در توافقات انجام شده به نتیجه برسیم.

توافق با وزارت خارجه برای بازگشت کودکان کار غیر ایرانی/ سرریز آسیب‌ها در پایتخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه رئیس بهزیستی استان تهران گفت: اقدامات خوبی در بحث پیشگیری از بروز معلولیت‌ها، ارتقاء کارکرد و به کار گیری ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد انجام شده و شرایطی ایجاد شده تا از ظرفیت 3 قوه استفاده کنیم.

محسنی گفت: با همکاری قوه قضاییه سامانه الکترونیکی ثبت طلاق را ایجاد کردیم و الگوی دادگاه درمان‌مدار در 6 استان ایجاد کردیم تا نگاهمان از معتاد به بیمار تغییر کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش حقوق پرسنل بهزیستی خبرداد و گفت: حقوق پزشکان و دکترا را در اسفندماه افزایش دادیم و برای سایر پرسنل که 22 هزار نفر می‌شوند در قانون بودجه ردیفی اضافه کردیم تا حقوقشان ترمیم شود.

محسنی افزود: برای پیشگیری از معلول زایی انجام مشاوره غربالگری ژنتیک را اجباری کردیم.

وی در مورد پذیرش کودکان کار گفت: 60 درصد این کودکان خارجی هستند و در 40 درصد مابقی اغلب خارج از تهران ساکن بوده و به تهران می‌آیند بنابراین سرریز آسیب‌ها را در تهران شاهد هستیم.

وی گفت: قانونی مصوب کردیم که اگر کودک کار بیش از 3 بار پذیرش شود صلاحیت خانواده سلب و کودک به بهزیستی واگذار شود که به این ترتیب 26 هزار کودک را در مراکز شبهه خانواده نگهداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از وزارت خارجه می‌خواهیم این کودکان اتباع به کشورشان برگردانده شوند چرا که چهره پایتخت را مخدوش کرده و غیرقانونی زندگی می‌کنند که امیدواریم در این زمینه به جمع‌بندی و نتیجه برسیم.

محسنی گفت: از 36 هزار معتاد متجاهر 15 هزار نفر در تهران هستند که برای هریک شناسنامه صادر می‌شود و اسکن عنبیه چشم برایشان انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: از بودجه ستادی سرانه هریک از پرسنل بهزیستی استان تهران را حدود 500 هزار تومان تعریف کردیم که در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول