اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

در آخرین پنجشنبه شعبان‌المعظم

«لبیک یا حسین(ع)» در کربلا طنین‌انداز شد/ حضور پرشور زائران در بین‌الحرمین + عکس

شب گذشته تا اذان صبح خیل عظیم عاشقان حسینی در بین‌الحرمین و حرمین شریفین به زیارت پرداختند و ساعت‌ها لبیک‌گویان برای رسیدن به ضریح امام حسین(ع) انتظار کشیدند.

«لبیک یا حسین(ع)» در کربلا طنین‌انداز شد/ حضور پرشور زائران در بین‌الحرمین + عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس در آخرین پنجشنبه ماه شعبان، خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از نقاط مختلف دنیا به کربلا آمده بودند تا شب جمعه را که شب زیارتی سیدالشهدا(ع) است در این قطعه از بهشت زمینی سپری کردند.

 

 

در این شب بین الحرمین حال و هوای خاصی داشت. برخی همراه با کاروان و برخی به تنهایی در بین الحرمین با خدای خود راز و نیاز و با توسل و واسطه به حضرت امام حسین(ع) و قمر بنی هاشم(ع) حوائج خود را خداوند متعال طلب می‌کردند.

در هر گوشه از بین الحرمین مداحی و سخنرانی نیز بود و هر کسی به زبان خود به زیارت و قرائت دعای کمیل می‌پرداخت. در نزدیکی حرم امام حسین(ع) جوانی از کشور آلمان همچنان که زیر لب زیارت عاشورا را زمزمه می‌کرد و اشک می‌ریخت، هر بار رو به آسمان کرده و با خدا نجوا می‌کرد.

 

 


سارا که برای نخستین بار به کربلا مشرف شده از شکوه و عظمت حرمین شریفین به وجد آمده بود و به خبرنگار فارس گفت: من تمام زندگی‌ام را مدیون امام حسین(ع) هستم. خیلی دوست داشتم از نزدیک حرم سیدالشهدا(ع) را ببینم و از خداوند ممنونم که حاجت مرا برآورده کرد.

وی با ابراز ناراحتی از اینکه توفیق نداشته پیش از این به کربلا مشرف شود، خاطر نشان کرد: در اینجا اتحاد مسلمانان موج می‌زند و همه یکدل خداوند را می‌خوانند.

 

 

در بخشی دیگر از بین الحرمین عده‌ای به زبان ترکی به زیارت سیدالشهدا مشغول بودند و در بخشی دیگر به زبان فارسی. ساعت یک بامداد بارش باران رحمت الهی در بین‌الحرمین به زائران و مجاوران شوری خاص داد به طوری که بسیاری زائران دسته جمعی دست‌ها را رو به آسمان بلند کرده و دعای فرج خواندند.

باران نم نم با اینکه چندان زمین را خیس نکرد اما دلهای زائران را به کربلا و روز عاشورا برد. روزی که امام حسین(ع) برای رفع تشنگی علی اصغر(ع) فرزند شیرخواره‌اش از سپاه دشمن طلب آب کرد اما دشمنان نه تنها به این درخواست توجهی نکردند بلکه با تیر سه‌شعبه گلوی این طفل شیرخوار را هدف قرار دادند.

 

 

داخل حرم امام حسین(ع) نیز در آستانه ماه مبارک رمضان مملو از جمعیت است، تا جایی که زائران برای رسیدن به ضریح باید حدود یک ساعت در صفوف منتظر می ماندند اما با این وجود عاشقانه ایستاده و دعا میکردند.

با توجه به اجرایی شدن پروژه ترفیع گنبد و لاغرسازی ستون‌های حرم امام حسین(ع) امکان زیارت و رفتن به ضریح محدود شده و تنها بخش کوچکی از ضریح باز است، به همین دلیل جمعیت به کندی پیش می‌رفت اما برای رسیدن به زیر قبه همه با هر نژاد و زبان مشتاقانه انتظار می‌کشیدند.

 

بین الحرمین

 

نزدیک ضریح «لبیک یا حسین» و «الهی العفو» طنین‌انداز می‌شود و بسیاری لبیک گویان به سمت حرم می روند.

در شب زیارتی امام حسین(ع) نه تنها حرم امام حسین(ع) بلکه حرم حضرت عباس(ع) نیز غوغایی بود. جمعیت متراکم خیل عاشقان با وجود گذشت زمان هر لحظه بیشتر و بیشتر میشد و نوای دلدادگی به گوش می رسید.

به گزارش فارس در آخرین روزهای ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان بسیاری از مسلمانان به عتبات آمده‌اند. همچنین با توجه به نزدیک شدن به انتخابات عراق و ممکن بودن تردد در شهرها، این جمعیت تا صبح یکشنبه در کربلا مستقر خواهد بود و حضور عاشقان حسینی در این روزها در کربلا به شدت پررنگ‌ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول