اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه: حمله اسرائیل سه «شهید» بر جا گذاشت/ نیمی از موشکهای متجاوز منهدم شد

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور بیش از نیمی از موشک‌های شلیک شده اسرائیلی از جولان را منهدم کرده اما سه نفر بر اثر این حمله جان باخته‌اند.

ارتش سوریه: حمله اسرائیل سه «شهید» بر جا گذاشت/ نیمی از موشکهای متجاوز منهدم شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که در نتیجه حمله بامداد امروز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به نقاطی در سوریه «سه شهید» بر جای گذاشت و با بیش از نیمی از موشک‌های شلیک شده مقابله شده است. 

فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد که «تجاوز جدید اسرائیل، که نیروهای ارتش با آن مقابله کردند، بار دیگر بیداری نیروها در دفاع از سرزمین و حاکمیت سوریه را نشان داد... پدافند هوایی با کفایت و آمادگی بالا، موفق شد با بخش بزرگی از موج مداوم موشک‌های اسرائیلی در بامداد امروز مقابله کند؛ موشک‌هایی که تعدادی از مواضع نظامی سوریه را هدف گرفته بود». 

به گفته فرمادهی ارتش سوریه، سه نفر بر اثر حمله رژیم صهیونیستی «شهید» و دو نفر دیگر مجروح شدند و یک ایستگاه راداری و یک انبار مهمات منهدم و تعدادی از مواضع پدافند هوایی دچار خسارت شد. 

ارتش سوریه با تأکید بر آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با هر تجاوز جدید،‌تصریح کرد که «تلاش‌ها [ی اسرائیل] برای حمایت از تروریسم، بی‌ثمر خواهد ماند... و چنین تلاش‌هایی جز به دستاوردهای بیشتر ارتش در مبارزه با تروریسم در کل خاک سوریه منجر نخواهد شد. 

بامداد امروز (پنجشنبه 20 اردیبهشت) جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات خمپاره‌ای ادعایی به بلندی‌های جولان اشغالی، تجاوز هوایی گسترده‌ای را به خاک سوریه شروع کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این خمپاره‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند. 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 28 جنگنده اسرائیلی در حملات بیستم اردیبهشت به نقاطی از سوریه که شامل اف-15 و اف-16 است، مشارکت داشته‌اند و مجموعا 60 موشک شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز گفته است که پدافند هوایی سوریه، بیشتر از نصف موشک‌های شلیک شده را منهدم کرده است. این موشک‌ها به گفته وزارت دفاع روسیه، نقاطی که ایرانی‌ها در آن هستند و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی و جنوب سوریه را هدف گرفته بود.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول