اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

تصاویر رای‌گیری مرحله نخست انتخابات عراق در منطقه کردستان

نیروهای مسلح و کارمندان سرویس‌های امنیتی و پلیس در منطقه کردستان نیز با باز شدن 99 مرکز رای‌گیری در سه استان این منطقه، در مرحله نخست انتخابات سراسری عراق شرکت کردند.

تصاویر رای‌گیری مرحله نخست انتخابات عراق در منطقه کردستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق برای نیروهای امنیتی، کارمندان کمیساریای عالی انتخابات و اتباع این کشور در سایر کشورها از صبح امروز آغاز شده است و مراکز رای‌گیری از صبح امروز به روی شرکت کنندگان در انتخابات باز شده است. مرحله دوم و نهایی این انتخابات، در سراسر این کشور در روز شنبه (22 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

 

به نوشته پایگاه خبری شبکه «رووداو»، مراکز رای‌گیری در منطقه کردستان عراق نیز برای ثبت آراء نیروهای مسلح و کارمندان در سرویس‌های امنیتی و پلیس باز شده است و تا ساعت 17 عصر امروز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش ، 99 مرکز رای‌گیری در منطقه کردستان برای اخذ آراء نیروهای پیشمرگه، وزارت کشور و آسایش باز شده است. از این میزان، 21 مرکز در استان دهوک است که بیش از 10 هزار نفر مجاز به شرکت در آن هستند.45 مرکز در استان اربیل و 33 مرکز نیز در سلیمانیه آماده اخذ آراء شرکت‌کنندگان در این انتخابات هستند.

 

رأی ‌گیری از نیروهای امنیتی در بغداد و تمامی شهرهای عراق صورت می‌پذیرد تا آن‌ها در روز انتخابات که قرار است در روز شنبه هفته آینده برگزار شود، آماده باشند و صرفا به کار تأمین امنیت بپردازند.

در همین حال رأی‌گیری از اتباع عراقی در خارج از این کشور نیز آغاز شده و کشورهای نیوزلند و استرالیا اولین کشورهایی هستند که عراقی‌های مقیم آن‌جا رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

قرار است یک میلیون و دویست هزار نفر از اتباع عراقی در 21 کشور اردن، ایران و ترکیه، امارات، لبنان، مصر، دانمارک، هلند، بریتانیا، آلمان، کانادا، سوئد، استرالیا، نروژ، لهستان، فنلاند، بلژیک، آمریکا، نیوزلند، سوریه و فرانسه آراء خود را به صندوق اندازند. همزمان قرار است 943 هزار نیروی امنیتی در این انتخابات در داخل عراق آراء خود را به صندوق اندازند تا در روز انتخابات که قرار است در روز شنبه هفته آینده برگزار شود، آماده باشند و صرفا به کار تأمین امنیت بپردازند.

 

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول