اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/عراق؛ انتخاب چهارم/

اعلام تاریخ پایان کار دولت و پارلمان کنونی عراق در آستانه انتخابات

نماینده فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق، تاریخ پایان کار قانونی دولت و پارلمان کنونی عراق را اعلام کرد.

اعلام تاریخ پایان کار دولت و پارلمان کنونی عراق در آستانه انتخابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله زیباری» نماینده فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان، اعلام کرد که مسئولیت دولت کنونی عراق به ریاست «حیدر العبادی» پایان می‌یابد و از اول ماه ژوئیه آتی (10 تیر) به دولت پیشبرد امور تبدیل خواهد شد.

به توشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، وی اعلام کرد که دوره فعالیت دولت و پارلمان کنونی عراق در 30ژوئن آینده (9 تیر) به پایان می‌رسد و از فردای این روز، تنها یک دولت پیشبرد امور باقی خواهد ماند.

زیباری تاکید کرد: وظیفه دولت پیشبرد امور، به اجرای مصوبات پیشین و انجام روتین قوانین موجود منحصر می‌شود. این دولت دیگر، صلاحیت تصویب قوانین جدید یا امضای توافق‌نامه‌های بین‌المللی را نخواهد داشت. این دولت تنها می‌تواند مصوبات پیشین دولت فدرال و پارلمان را اجرا و امور روتین و روزمره اداره کشور را هدایت کند.

انتخابات پارلمان عراق قرار است 12 می آینده (22 اردیبهشت 97) در سراسر این کشور برگزار شود. از آنجا که نظام سیاسی عراق، پارلمانی است و ترکیب پارلمان در انتخاب رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان و همچنین ترکیب کابینه تعیین‌کننده‌است، مسئله انتخابات و نظام انتخاباتی در این کشور، از اهمیت زیادی برخورداربوده و اغلب زمان تشکیل دولت و آغاز به کار پارلمان یک پروسه زمان‌بر پس از برگزاری انتخابات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول