اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

سردار کمالی:

سال ۹۷ حداقل ۲۰۰ هزار سرباز مهارت می آموزند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پیش بینی کرده ایم تا در سال ۹۷ حداقل ۲۰۰ هزار سرباز در طرح مهارت آموزی شرکت و موفق به اخذ گواهی مهارت شوند.

سال ۹۷ حداقل ۲۰۰ هزار سرباز مهارت می آموزند

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارسف سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح  در خصوص طرح مهارت آموزی سربازان گفت: در سال نود و شش برنامه ریزی شد تا کلیه جوانان در حال خدمت وقتی قرار است از خدمت خارج شوند حداقل یک مهارت را یاد گرفته باشند.

وی ادامه داد: اولین همایش در شهریور سال نود شش با حضور فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح برگزار شد و قرار شد تا در نوزدهم اردیبهشت امسال اولین همایش کشوری در جهت مهارت آموزی سربازان برگزار شود.

سردار کمالی گفت: در سال گذشته ضمن اینکه تلاش کردیم تا بستر سازی برای آموزش کل سربازان فراهم شود ۱۰۰ هزار سرباز هم تحت آموزش قرار گرفتند آن هم در دو محور؛ اولین محور بحث آموزش بود که سربازانی انتخاب شدند که هیچ مهارتی نداشتند و ۶۰ هزار سرباز در این محور آموزش دیدند.

وی افزود: گروه دوم کسانی بودند که دارای مهارتی بودند اما این افراد گواهی مهارت آموزی نداشتند تا فردا بتوانند وارد بازار کار شوند با همکاری سازمان فنی و حرفه ای سه آزمون سراسری در نیروهای مسلح برگزار شد و دویست هزار نفر شرکت کردند البته تعدادی موفق نشدند و تعدادی هم موفق شدند که در نهایت ۴۳ هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح  گفت: اما امسال که سال نود و هفت هست طبق برنامه ریزی ها قرار است دویست هزار نفر تحت آموزش قرار گیرند و موفق به اخذ مهارت شوند و در سال نود و هشت به این موضوع وارد می‌شویم که حتما هر سربازی بعد از خدمت یک مهارت را حداقل آموخته باشد.

سردار کمالی گفت: ما در حال حاضر با توجه به نیاز فعلی بازار کار و نیاز آینده بازار کار برنامه ریزی کردیم و بیش از ۴۰۰ تخصص دربرنامه ما قرار دارد تا امسال اجرایی و عملیاتی شود و در حال بررسی هستیم تا نیازهای بومی هر نقطه از کشور هم سنجیده شود تا سال نود و هشت را با این توانمندی آغاز کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که رشته های مرتبط با فضای الکترونیک و سایبر و همچنین برق و مکانیک مورد توجه بیشتری قرار گیرد البته بخش کشاورزی هم در این تقسیم بندی مورد توجه قرار گرفته است تا نیاز بخش های مختلف کشور را مرتفع کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول