اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

با صدای احمد کامیار

محمدجلیل عندلیبی «خاک عزیز» را منتشر کرد

«خاک عزیز» در دستگاه همایون با آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی و آواز احمد کامیار منتشر شد.

محمدجلیل عندلیبی «خاک عزیز» را منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «خاک عزیز» در دستگاه همایون با آهنگسازی محمدجلیل عندلیبی و آواز احمد کامیار با شعر عندلیبی و گروه نوازی متشکل از همنشینی ۶ ساز متعارف موسیقی اصیل ایرانی منتشر شده است. 

کارگردانی قطعه تصویری «خاک عزیز» را مسعود مفرد بر عهده داشته است. محمد جلیل عندلیبی، سالار عندلیبی، آراس رجبی و محمد گل عنبر به عنوان نوازندگان گروه موسیقی مولانا در این قطعه حضور داشته‌اند.

محمد جلیل عندلیبی وفادار به فرم کلاسیک تصنیف سازی در موسیقی ایرانی، این بار فضای دستگاه همایون را  برای خلق اثری ملی میهنی برگزیده و با استفاده از سازبندی موسیقی اصیل ایرانی حماسه را تصنیف کرده است.

احمد کامیار از سال 66 تا 71 در کلاس آواز علیرضا افتخاری (در هنرستان موسیقی اصفهان) ردیف های سید حسین طاهرزاده را آموخت و برای افزایش شناخت از مکتب اصفهان در کلاس های علی اصغر شاهزیدی و دیگر اساتید این شیوه آوازی حاضر شد.

در سال 75 به محضر استاد محمدجلیل عندلیبی راه یافت و سولفژ، تئوری موسیقی و ردیف سه تار عبدلله دوامی را نزد او فرا گرفت. در ادامه در تار  و سه تار را نزد همایون یزدانی و هدایت الله سیاره آموخت. «شب آرزو» اولین آلبوم این خواننده موسیقی ایرانی است که در سال 88 با آهنگسازی همایون یزدانی منتشر شد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول