اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مرکز فناوری هوافضا راه اندازی می شود

دبیر اجرایی مسابقات ملی هوافضا از راه اندازی مرکز نوآوری هوافضایی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر خبر داد.

مرکز فناوری هوافضا راه اندازی می شود

به گزارش حوزه علم و فناوری خبرگزاری فارس، مهدی سبزه پرور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا گفت:این مسابقات تلفیقی از تئوری و عمل است. 

وی تاکید کرد: لازمه ایجاد کارگروهی در رقابت های علمی اعتماد به یکدیگر است که به همین واسطه تیم ها به پیروزی می رسند.

سبزه پرور خاطر نشان کرد: به جهت اهمیت موضوع هوافضا بنا داریم در تابستان مرکز فناوری هوافضا را در دانشگاه صنعتی  امیرکبیر راه اندازی کنیم.

به گفته دبیر علمی دهمین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هدف از راه اندازی این مرکز ارائه ایده ها و ورود آنها به بازار بدون واسطه است.

وی عنوان کرد:همچنین به این واسطه جوانان در آینده میتوانند در اقتصاد کشور سهیم باشند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات که در 6لیگ برگزار شد 160 تیم با بیش از 600 شرکت کننده حضور داشتند.

*ظهور کسب و کارجدید و توسعه دانش با ایجاد مرکز نوآوری هوافضا

همچنین رئیس دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:راه اندازی مرکز نوآوری هوافضا در این دانشگاه منجر به ظهور کسب و کار جدید و توسعه دانش در این حوزه می شود.

صادق تابع جماعت در اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا اظهار داشت: در این دوره از مسابقات استقبال خوبی برای حضور تیم های دانش آموزی،دانشجویی و تیم های آزاد شد.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این مسابقات ارتقا سطح علمی و توسعه دانش هوافضاست.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری هوافضا در دانشگاه گفت: این مرکز منجر به ظهور کسب و کارجدید و توسعه دانش این جوزه در بخشهای عمومی می شود.

وی افزود: امیدواریم این تلاشها منجر به ارتقا فناوری در این حوزه شود.

*ماهواره های 3دانشگاه ساخته می شود/پرتاب قطعی آنها به فضا

سرپرست معاونت فناوری فضایی سازمان فضایی ایران نیز در این مراسم گفت: ماهواره هایی که توسط محققان 3دانشگاه در مسابقه (ماهواره های مکعبی) به فاز اخر رسیدند ساخته می شوند.

مجتبی سرادقی در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات ملی هوافضا گفت:این مسابقات در راستای آمادگی ایده ها برای ورود به بازار و صنعت برگزار  می شود.

وی با بیان اینکه در سازمان فضایی برنامه هایی برای ترویج و توسعه فناوری فضایی برگزار می شود، افزود: یکی از این برنامه ها مختص دانش آموزان است و میتوانند ایده های خود را ارائه کنند.

وی گفت: اما یکی از مسابقات تحت عنوان ماهواره های مکعبی که در سال 94 برگزار شد برای دانشجویان است؛ 3 دانشگاه از 21 دانشگاه توانسته اند به فاز آخر این مسابقات برسند.

سرداقی با بیان اینکه این مسابقه در راستای ساخت ماهواره هایی با قطر 10 سانتیمتر برگزار شده است،گفت: قرار است این ماهواره ها ساخته شوند و به فضا پرتاب شوند؛اگر در خارج پرتاب نشوند حتما در کشور پرتاب خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول