اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

باید ظرف 20 سال آینده ایران را به قطب اول منطقه تبدیل کنیم/ دانشگاه‌ها فعال‌تر شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ظرف 20 سال آینده کشورمان را به قطب اول منطقه تبدیل کنیم و برای تحقق این امر باید دانشگاه‌ها فعال‌تر شوند و با تلاش مضاعف کشورمان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

باید ظرف 20 سال آینده ایران را به قطب اول منطقه تبدیل کنیم/ دانشگاه‌ها فعال‌تر شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی نجف‌آبادی ظهر امروز در نخستین جشنواره تجلیل از مهندسان فناور در دانشگاه اراک، اظهار داشت: باید از امکانات و ظرفیت‌های داخل کشور استفاده بهینه را برد و با استعدادها و نوابغ و افکار ارزشمند کشور را به قطب قدرتمند در تمام زمینه‌ها بخصوص IT تبدیل کرد.

وی بیان داشت: باید ظرف 20 سال آینده کشورمان را به قطب اول منطقه تبدیل کنیم و این امر با همت و مردانگی محقق می‌شود و برای تحقق این امر باید دانشگاه‌ها فعال‌تر شوند و با تلاش مضاعف کشورمان را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه باید سرورهای پیام‌رسان‌های خارجی در داخل کشور باشد افزود: اگر می‌خواهیم قدرتمان ملی و اسلامی باشد باید دانشگاه‌ها و فناوران استان با همت بلندتری برای دهه‌های آینده در جهان حرف برای گفتن داشته باشند و این امر جز با تلاش و عزم جدی و مضاعف میسر نمی‌شود.

دری نجف‌آبادی با ابراز تأسف از واردات بی‌رویه به کشور اظهار داشت: به جای اینکه همواره واردکننده باشیم باید در داخل کشور با سرمایه‌گذاری منابع عظیم را ایجاد کرد چراکه ظرف 30 سال گذشته مبالغ هنگفتی از سرمایه کشور به هدر رفته و اگر این مبالغ در کشور هزینه شده بود هم کشور غنی می‌شد و هم در زمینه صادرات موفق بودیم.

وی وجود نیروی انسانی کارآمد، دلسوز، با اراده و فناور در کشور را ضروری‌ترین اولویت دانست و افزود: باید قدر کشور را دانست چراکه ایران مایه عزت، شرف و آبروی ماست و همه ما موظفیم برای آبادانی کشور همت کنیم و به بیگانگان وابسته نباشیم چون ذلت برای ما به سادگی قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول