اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

باید متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد منابع پایدار باشیم/ توان افزایش تخصیص اعتبار به دانشگاه‌ها وجود ندارد

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد منابع پایدار باشیم.

باید متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد منابع پایدار باشیم/ توان افزایش تخصیص اعتبار به دانشگاه‌ها وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عبدالرضا باقری ظهر امروز در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه نقش معلم در تربیت انسان‌ها بسیار تأثیرگذار است، اظهار داشت: مسؤولیت، هدایت، تعلیم و تربیت جوانان بر عهده معلمان و اساتید دانشگاه است و همه باید از تمام توان و ظرفیت‌ها برای کاهش موانع بهره ببریم، چراکه همه مسئول بوده و باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: معلمان و اساتیدی که در رأس امور قرار دارند باید با تکیه بر داشته‌ها و نکات مثبت در جوانان توان و انگیزه ایجاد کنند، درغیراینصورت نسلی ناامید و افسرده تربیت می‌کنیم که توان انجام کار ندارند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه منابع دولت به شدت محدود است، عنوان کرد: به دلیل گستردگی خانواده دولت توان افزایش اعتبار در خصوص دانشگاه‌ها وجود ندارد و باید از ظرفیت خیرین در  استان‌ها استفاده کرد و استان مرکزی با پیشینه فرهنگی بالا می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند.

باقری با تأکید بر اینکه باید دانشگاه‌ها را به سمت رفع نیازهای اجتماع  پیش برد، افزود: در این زمینه باید با مدیران اجرایی استان نشست‌هایی برگزار کرد، چراکه دانشگاه‌ها به عنوان بازوی اجرایی مدیران هستند.

وی از دیگر اقدامات مهمی که توسط استان‌ها باید صورت گیرد را به نمایش گذاشتن دستاوردهای پژوهشی عنوان کرد و یادآور شد: مردم استان مرکزی باید بدانند در دانشگاه‌ها چه می‌گذرد و چه پروژه‌هایی افتتاح می‌شود، چراکه با این اقدام پیام بزرگی به جامعه منتقل می‌شود و اعتماد مردم به دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود.

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه تبلیغات باید در رأس امور قرار گیرد، ادامه داد: باید متناسب با ظرفیت دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد منابع پایدار در دانشگاه‌ها باشیم.

باقری، اصلاح ضوابط در دانشگاه‌ها را ضروری عنوان کرد و گفت: نیاز است دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلانی با مهارت شغلی بالا پرورش دهند، چراکه امروز به تکنسین‌هایی با مهارت بیش از فارغ التحصیلان فنی نیاز است.

وی تشریح کرد: باید به دنبال افزایش مهارت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باشیم و آنها را به سمت صنعت سوق دهیم، چراکه در حال حاضر نیاز کشور نیروی با مهارت است.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید به سمتی بروند که فارغ‌التحصیلانی با مهارت شغلی بالا پرورش دهند و با نگاهی ملی پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول