اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه لیبی رفع تحریم تسلیحاتی این کشور را خواستار شد

وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی از جامعه جهانی خواست تا از درخواست کشورش در شورای امنیت برای رفع بخشی از تحریم‌ها علیه لیبی حمایت کنند.

وزیر خارجه لیبی رفع تحریم تسلیحاتی این کشور را خواستار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الطاهر سیاله» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم و افراط‌گری که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، از جامعه جهانی خواست تا از درخواست لیبی از شورای امنیت در خصوص رفع تحریم صادرات برخی سلاح‌ها و تجهیزات نظامی به لیبی و تجهیز گارد ریاستی، گارد ساحل و نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم حمایت کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، سیاله اظهار داشت که ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی به بهانه ترس از استفاده این سلاح‌ها برای شعله‌ور کردن جنگ داخلی، به شدت توانایی مقاومت در برابر عملیات‌های تروریستی را تحت تأثیر خود قرار داده است و لذا ما امیدوار هستیم که جامعه جهانی از خواسته ما در شورای امنیت در خصوص مستثنی کردن برخی سلاح‌ها از فهرست تحریم صادرات حمایت بعمل آورد.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم دیکتاتور «معمر قذافی» وارد مرحله هرج و مرج شده و اکنون دو حکومت در این کشور یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس و دیگری پارلمان طبرق در شرق لیبی و نیروهای وابسته به آن به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر وجود دارد که دولت وفاق ملی مورد تأیید و حمایت جامعه جهانی است اما پارلمان طبرق در سطح جهان به رسمیت شناخته نشده و با این حال از حمایت کشورهایی همچون مصر و امارات برخوردار است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول