اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نرم‌افزارهای «همیار» و «مسافر قبله» در دسترس زائران خانه خدا قرار گرفت

نرم‌افزارهای «همیار» و «مسافر قبله» به منظور آشنایی بیشتر زائران خانه خدا با اماکن تاریخی و مذهبی مکه و مدینه و همچنین اعمال حج تمتع به همت بعثه مقام معظم رهبری تولید شده است.

نرم‌افزارهای «همیار» و «مسافر قبله» در دسترس زائران خانه خدا قرار گرفت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، بعثه مقام معظم رهبری با توجه به وظایف و رسالتی که دارد، به منظور آشنایی بیشتر زائران خانه خدا با اماکن زیارتی در مکه و مدینه، اقدام به تولید نرم‌افزارهای آموزشی کرده است که در سال‌های گذشته نیز مورد استفاده زائران قرار می‌گرفت.

امسال بعثه مقام معظم رهبری نرم‌افزار «مسافر قبله» را برای استفاده در جلسات آموزشی کاروان‌های حج 97 ارتقا داده است. در این نرم‌افزار آموزشی علاوه بر احکام عمومی، اماکن مکه و مدینه برای زائران معرفی شده است و زائران در این نرم‌افزار می‌توانند با مناسک حج نیز آشنا شوند.

همچنین برای سهولت آموزش‌ها توسط روحانیون کاروان‌های حج، کتابخانه‌ای شامل متن کامل قرآن کریم با ترجمه و تعدادی از کتاب‌های مورد نیاز در زمینه احکام و مناسک، فلسفه و اسرار حج و پاسخ به شبهات، تصاویر سه بعدی آموزشی و همچنین 10 عنوان از لغتنامه‌های معتبر به این برنامه اضافه شده است.

علاوه بر این، نرم‌افزار «همیار» امسال برای زائران و روحانیون کاروان‌های حج به همت بعثه مقام معظم رهبری تولید شده است. در این نرم افزار علاوه زائران علاوه بر بازدید مجازی مسجد النبی و جنت‌البقیع، امکان آشنایی با اماکن تاریخی مدینه و مکه را نیز دارند.

آشنایی با مشاعر حج همراه با بازدید مجازی و جلسات آموزشی کاروان‌های حج از دیگر امکانات نرم‌افزار همیار است.

همچنین برای زائرانی که امکان استفاده از این نرم‌افزارها را ندارند، مجموعه کتب آموزشی حج تدوین و به چاپ رسیده است که این افراد می‌توانند از این کتا‌ب‌ها استفاده کنند.

علاقه‌مندان به دریافت این نرم‌افزار آموزشی می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

به گزارش فارس، اولین گروه زائران خانه خدا 25 تیرماه به حج اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول