اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در واکنش به مواضع واشنگتن درباره ایران

مسکو: مقامات آمریکایی چگونه در مدتی کوتاه 100 هزار سند را بررسی کرده‌اند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید که مسکو و آژانس هرگز اینقدر سریع درباره اسناد نتانیاهو در زمینه برنامه هسته‌ای ایران قضاوت نمی‌کنند.

 مسکو: مقامات آمریکایی چگونه در مدتی کوتاه 100 هزار سند را بررسی کرده‌اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از  خبرگزرای اسپوتنیک، یک مقام روسیه میگوید که صحت و سقم اسناد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران باید بررسی شود.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان گفته: لازم است که اسناد اسرائیل در زمینه برنامه هسته‌ای ایران دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با طعنه به آمریکا افزود: از مواضع مقامات واشنگتن اینطور مشخص است که برخی مقامات آمریکایی قادربودند در مدت کوتاهی 100 هزار سند را سریعا بررسی کنند و علیه ایران حکم غیرمنصفانه صادر کنند. نه روسیه و نه آژانس بین المللی انرژی اتمی هرگز اینقدر سریع قضاوت عجولانه نمی‌کنند.

اسپوتنیک به نقل از این منبع روسی همچنین گفته است که رژیم صهیونیستی از مسکو دعوت کرده کارگروه‌های روسیه اطلاعات جدید درباره برنامه هسته ای ایران را بررسی و تحلیل کنند.

اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه همچنین گزارش داد که نتانیاهو اسناد تازه اش را به اطلاع ولادیمیر پوتین رسانده و از وی خواسته کارگروهی را برای بررسی صحت آن اعزام کند. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد از سال 2009 تا کنون، هیچ مدرک معتبری از نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

آژانس اتمی در واکنش به شوی تبلیغاتی روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای ایران، اعلام کرد: «در راستای روش‌های استاندارد، آژانس تمام اطلاعات مرتبط با پادمان را که در دسترس داشت ارزیابی کرد.»

دوشنبه شب پس از ساعت‌‌ها جنجال رسانه‌های صهیونیست درباره احتمال افشاگری بزرگ نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری مدعی شد که تل‌آویو به اسناد تازه‌ای درباره ایران دست یافته که نشان می‌دهد تهران به دنبال ساخت بمب اتم بوده است. ساعتی پس از این نشست مشخص شد این اسناد پیش از این هم در اختیار آژانس قرار داشته و در پرونده موسوم به ابعاد احتمالی نظامی مورد بررسی قرار گرفته و مختومه شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول