اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وعده سپاه در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحقق یافت/ وحدت مذاهب در مناطق غرب کشور

وعده صادق سپاه پاسداران در کمک به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه و تحویل منازل مسکونی به اهالی منطقه تحقق یافته است و امروز بیش از پیش شاهد وحدت مذاهب در مناطق غربی کشور هستیم.

وعده سپاه در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحقق یافت/ وحدت مذاهب در مناطق غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با وقوع زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته در استان، این ملت ولایت‌مدار در کنار سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران به صحنه آمدند تا مصداق بیت معروف از شعر سعدی" بنی آدم اعضای یک پیکرند" را به معنای واقعی به نمایش بگذارند و همه آمدند تا در کنار هم‌وطنان کُرد خود رنجی را از آن‌ها بکاهند.

براساس این گزارش، همه مردم به کمک آمدند و با حضور خود بی‌نظیرترین صحنه‌های انسان دوستی را به نمایش گذاشتند که لنز دوربین‌های خبری نیز از به تصویر کشیدن آن ناتوان ماند.

زلزله‌ای که به گفته مسؤولان و کارشناسان در طول 150 سال گذشته نظیر نداشته و قدرت تخریب آن آنچنان بالا بود که بیش از 9 هزار روستا آسیب دیدند.

از همان روزهای ابتدایی از وقوع زمین لرزه اخیر در کرمانشاه، نیروهای نظامی اعم از سپاه و ارتش پای کار آمدند و سپاه با حضور در روستاهای آسیب‌دیده کار بازسازی و ساخت خانه‌های دائمی را پس از اسکان اضطراری و موقت بر عهده گرفت و نیروهای جهادی نیز با افزایش فعالیت جهادی خود نقش موثری را در امداد و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از جمله ساخت واحدهای مسکونی دائمی ایفا کرد.

سپاه با حضور در روستاهای زلزله‌زده از جمله دشت‌ذهاب که عمدتا اهل سنت و اهل حق هستند فارغ از مذهب اقدامات موثری را انجام داد.

همدردی ایرانیان فارغ از مذهب و هر نوع گرایش سیاسی وحدت و یکپارچگی آن‌ها را به رخ جهانیان کشید که با وجود تنوع در گویش و مذهب آن‌ها در شرایط سخت یاور همدیگر هستند و پس از ورود به شهرستان سرپل‌ذهاب این وحدت و یکپارچگی بیشتر نمایان می‌شود.
 
اکنون پس از گذر از داخل شهر و رسیدن به روستاهای دشت‌ذهاب که از هم استانی‌ها و هموطنان اهل سنت هستند این وحدت و همدلی شیعه و سنی بیشتر به چشم می‌خورد.

گروه‌های جهادی با حضور در روستاهای مختلف دشت‌ذهاب از جمله پنج روستای کوئیک تا بازگیر فعالیت‌های چشمگیری در زمینه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و... انجام داده‌اند و پس از اسکان اضطراری و موقت فعالیت آن‌ها نویدبخش روزهای خوش را می‌دهد که آسیب دیدگان در روزهای نه چندان دور در خانه‌های دائمی زندگی کنند.

سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از همان روزهای نخست از وقوع زلزله ظرف 27 ساخت خانه دائمی را در این مناطق شروع کرد و در سال گذشته 23 واحد آن را تحویل صاحبان خانه داد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در مراسم افتتاحیه فاز نخست خانه‌های دائمی قول داد که 27 واحد دیگر با حضور 27 تن از خانواده شهدای مدافع حرم افتتاح شود و در روزهای ابتدایی ماه شعبان این وعده صادق اتفاق افتاد و به نیت از 27 شهید مدافع حرم 27 واحد مسکونی به‌دست فرمانده کل سپاه و خانواده شهدای مدافع حرم افتتاح شد.

خانواده شهدای مدافع حرم میزبان مردم اهل سنت در چندین روستای دشت‌ذهاب بودند و با روی باز از آن‌ها در خانه‌های نو استقبال کردند و نشان دادند که قدردان زحمات سپاه، گروه‌های جهادی و از خود گذشتگی مدافعان حرم هستند.

27 واحد مسکونی که مزین به نام 27 شهید مدافع حرم بود و خانواده شهدای مدافع حرم با حضور در روستاهایی که آن خانه‌ها به نام فرزندانشان بود از آن‌ها بازدید و افتتاح کردند، همچنین کلید خانه‌های دائمی را به‌ دست صاحب‌ خانه دادند تا با نام مبارک شهدای مدافع حرم زندگی خویش را از سر بگیرند همچون روزهایی که گروهک‌های تروریستی_تکفیری در عراق و سوریه جولان می‌دادند و مدافعان حرم رفتند تا با گذشت از جان خویش از دین و وطن این مردمان دفاع کنند، که مبادا تروریست‌های تکفیری امنیت هموطنانشان را از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب را بر هم زند.

گفتنی است، آرامش امروز کشور ما در سایه امنیت مرهون خون شهیدانی است که مدافع حرم نام گرفته‌اند و همچنان از برکت نامشان هموطنان زلزله‌زده اهل سنت در دشت‌ذهاب پس از گذر از روزهای سخت و بحران زلزله همچنان طعم آرامش را بچشند و آزاده زندگی را به تصویر در بیاورند.

==================

گزارش از: حدیث جمشیدی

=================

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول