اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

گفت‌وگوی فارس با رئیس شورای شهر میامی

از بیمارستانی نیازمند توجه تا خاطره‌ای از شهرستان شدن میامی

رئیس شورای اسلامی شهر میامی از بیمارستانی می‌گوید که تنها مرکز درمانی مهم شهرستان میامی بوده و امروز نیازمند توجه است تا بتواند به مردم خدمات ارائه دهد.

از بیمارستانی نیازمند توجه تا خاطره‌ای از شهرستان شدن میامی

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، «عباسعلی اصغری»، رئیس و عضو باسابقه شورای شهر میامی است که سال‌ها در این عرصه حضور داشته و از خاک‌خورده‌های شورای شهر میامی محسوب می‌شود.

گفت‌وگوی خبرنگار فارس با اصغری گرچه کوتاه بود؛ اما نکات جالب‌توجهی در خود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست؛ از بیمارستانی نیازمند توجه تا خاطره‌ای از شهرستان شدن میامی را در ادامه از نظر می‌گذرانید.

فارس: با سلام و سپاس از بابت فرصتی که به خبرگزاری فارس اختصاص دادید. در نخستین قدم درباره مهم‌ترین وظایف شورای شهر در میامی برای ما بفرمایید.

اصغری: مهم‌ترین و اولین وظیفه شورای شهر، انتخاب شهردار کارآمد است و در ادامه آن نظارت بر اجرای مصوبات، پیگیری مشکلات و نیازمندی‌های شهر که تلاش شده تا به‌خوبی انجام گیرد.

فارس: با توجه تأکید جنابعالی مبنی بر اهمیت انتخاب شهردار کارآمد، آیا شورای شهر در این انتخاب موفق بوده است و اینکه شهردار میامی چگونه به شما معرفی شد؟

اصغری: بله. شورای پنجم در انتخاب شهردار بسیار موفق عمل کرده است.

همین که در موعد قانونی، شهردار موردنظر انتخاب و به استانداری سمنان معرفی شده است، یعنی اینکه موفق عمل کرده‌ایم؛ چراکه بعضی از شوراها در همین مدت قانونی نیز نتوانستند، شهردار را معرفی کنند.

شهردار فعلی از آشنایان ما بوده و شخصاً مهندس صادقی را به شورای شهر معرفی کردم و توانست اجماع را به دست آورد.

فارس: مهم‌ترین اقداماتی که تاکنون انجام داده‌اید، چه بوده است؟

اصغری: با گذشت حدود هشت ماه از ریاست بنده و آغاز شورای پنجم، جلسات شورا به‌صورت منظم برگزار شده است.

مواردی مانند جاده میامی- جیلان و زیرگذر این جاده از طریق شورا پیگیری و نتایج خوبی هم حاصل شده است.

در این زمان، یکی از نیازهای ضروری شهر یعنی سردخانه برای نگهداری اموات خریداری و در محل وادی‌السلام نصب شده و قابل استفاده است.

همچنین آسفالت باند شمالی خیابان امام رضا (ع) و برخی از معابر شهری در شهرک گل‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده شورای پنجم است.

فارس: عملکرد شهرداری میامی در ایام نوروز و استقبال از مسافران نوروزی را چگونه ارزیابی می‌کنید و اگر بخواهید به مجموعه شهرداری از 20 نمره بدهید، چه نمره‌ای می‌دهید؟

اصغری: عملکرد شهرداری میامی در استقبال از نوروز می‌توانست بهتر از کارهایی که انجام شد، باشد.

بنده و اعضای شورای شهر انتظار بیشتری از مجموعه شهرداری داشتیم و باید در این ایام جدیت بیشتری از خود نشان می‌دادند و به مجموعه شهرداری و شهردار میامی، نمره 14 را می‌دهم که نمره مناسبی نیست.

فارس: یک پرسش خودمانی‌تر؛ از شورای شهر میامی چه مقدار درآمد دارید؟

اصغری: عضویت در شورای شهر برای کسب درآمد نیست؛ اما طبق قانون مبلغی به‌عنوان حق جلسه به اعضا تعلق می‌گیرد که هر 6 ماه به اعضا پرداخت می‌شود که نسبت به وقتی که اعضای شورا می‌گذارند، بسیار ناچیز است.

فارس: بودجه سال 96 شهرداری میامی چه مقدار بوده و چقدر از آن تحقق یافته؛ بودجه سال 97 چه مقدار تصویب شده است؟

اصغری: بودجه سال 96 شهرداری میامی، دو میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است که بیش از دو میلیارد و 400 میلیون تومان آن تحقق یافت.

بودجه‌ای که در سال 97 برای شهرداری بسته شده، مبلغ 32 میلیارد ریال است که امیدواریم تمام این مبلغ تحقق یابد.

هر چند کمک‌های دولت نسبت به سال‌های قبل کمتر شده و عوارض سوخت که هر ساله مبلغی را به شهرداری‌ها پرداخت می‌کردند، از ابتدای امسال قطع شده است و ضربه سنگینی به شهرداری‌های کوچک و کم‌درآمد مانند شهرداری میامی وارد می‌کند.

فارس: بدترین و بهترین خاطره خود از زمان عضویت در شورای شهر میامی را برای مخاطبان فارس تعریف می‌کنید؟

اصغری: بهترین خاطره بنده به‌عنوان عضو شورای شهر زمانی است که پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، به نتیجه برسد؛ یکی از همین پیگیری‌ها، مصوبه شهرستان شدن میامی بود که از بهترین خاطرات بنده است.

هر چند این مسأله در شورای سوم به نتیجه رسید؛ اما در آن زمان بنده و تعدادی از دوستانمان ستاد مردمی پیگیری شهرستان میامی را تشکیل دادیم و همسو با شورای سوم، این مسأله را پیگیری کردیم و به نتیجه رسیدیم.

 بدترین خاطره بنده هم زمانی است که پیگیری‌ها به نتیجه لازم نمی‌رسد و مشکلات همچنان پابرجاست؛ نمونه آن، موضوع بیمارستان میامی است که هر چند سطح خدمات بالا رفته اما رضایت‌بخش و درخور مردم شهرستان نیست.

بیمارستان میامی نیازمند توجه مسؤولان علوم پزشکی است تا سطح خدمات پزشکی در این بیمارستان ارتقا یابد.

فارس: و سخن آخر...

اصغری: از همه شما خبرنگاران که اخبار و رویدادهای شهرستان را پوشش می‌دهید، تشکر می‌کنم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

گفت‌وگو از: جواد مقنی

انتهای پیام/2568/ت/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول